اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری اجتماع در اماکن مذهبی، امامزادادگان و مساجد ممنوع شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هرگونه اجتماع در اماکن مذهبی، امامزادادگان و مساجد ممنوع شد.

برگزاری  اجتماع در اماکن مذهبی، امامزادادگان و مساجد ممنوع شد

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دین اسلام حفظ جان انسان‌هاست و در اوقاف نیز این مهم در اولویت قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در طول تاریخ حوادث و مشکلات فراوانی برای انسانها بالاخص مسلمین رخ داده است و گاهی مناسک مذهبی را تحت تاثیر خودش قرار داده است، افزود: اکنون که جامعه ما دچار ویروس کرونا شده است همه آحاد مردم هم به لحاظ شرعی و هم قانونی موظفند که برای پیشگیری و ریشه‌کنی این بلا همکاری و همراهی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی از متدینین و دینداران حتی توقع بیشتر است و باید خود پیشگام این موضوع باشند و دیگران را هم به همکاری تشویق کنند، اضافه کرد: در استان زنجان نیز از مردم درخواست داریم، همه مردم کماکان تا عادی شدن اوضاع رعایت نکات بهداشتی در این باره را داشته باشند.

کرمی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به عنوان متولی اماکن مذهبی، امامزادگان و مساجد اعلام می‌کند که ملاک برای برگزاری اجتماعات و مراسم‌های دینی مصوبات شورای تامین و دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی است و خود را ملزم به رعایت آنها می‌داند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: از همین رو با توجه به برگزاری شورای تامین استان در روز جمعه و تاکید استاندار  زنجان، هرگونه اجتماع و برگزاری مراسم در اماکن مذهبی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود، هیئات امناء مساجد، امامزادگان امامان جماعت نهایت همکاری را در این باره داشته باشند، اضافه کرد: امید است با دعای خیر مؤمنین و رعایت قوانین و مقررات و مسائل بهداشتی هر چه زودتر این گرفتاری برای همیشه در تمام دنیا برطرف شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول