اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آخرین اخبار ویروس کرونا در خوزستان

در بسته خبری امشب از آخرین آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان، برگشت ساعات ادارات به حالت اولیه، افتتاح خطوط جدید مواد بهداشتی و بهبود تعدادی از بیماران کرونایی در خوزستان بخوانید.

آخرین اخبار ویروس کرونا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در بسته خبری امشب از آخرین آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان، برگشت ساعات ادارات به حالت اولیه، افتتاح خطوط جدید مواد بهداشتی و بهبود تعدادی از بیماران کرونایی در خوزستان بخوانید.

8 خوزستانی در 24 ساعت گذشته به کرونا مبتلا شدند

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ظهر امروز با اعلام ابتلای ۸ مورد جدید ابتلا در استان در جمع خبرنگاران از روند صعودی این بیماری در استان خبر داد و اظهار کرد: از زمان شروع این اپیدمی در استان تاکنون ۵۰ مورد ابتلای قطعی در استان خوزستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: از ۸ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  استان ۳ نفر در اهواز،۳ نفرمسجدسلیمان و در شهرستان‌های آبادان و ماهشهر هر کدام یک مورد به ثبت رسیده است که طی این ۲۴ ساعت ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

ساعت شروع به کار ادارات خوزستان به روال عادی بازگشت

طبق دستور رییس جمهوری و مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ساعت شروع به کار ادارات خوزستان همانند سراسر کشور از روز شنبه به روال عادی باز می گردد.

پروانه ولوی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان شامگاه جمعه اعلام کرد: هم اکنون  اعلام شده که ساعت شروع به کار ادارات به روال عادی خود باز می گردد که بر همین اساس ادارات و بانک های خوزستان نیز از  روز شنبه ۱۷اسفند از ساعت ۷:۴۵ در محل کار خود حاضر شوند. 

تامین ۵۰۰ تن آب ژاول برای ۲۷ شهرستان خوزستان

سید امید شهیدی نیا بیان کرد: در تداوم اقدامهای گذشته شرکت های پتروشیمی عضو شورای راهبردی، یکی از مهمترین اقدامات توزیع آب ژاول تولیدی پتروشیمی کارون در مقیاس بسیار زیاد بوده است.  

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشمی افزود: ستاد بحران شهرستان ماهشهر درخواست ۵۰۰ تن آب ژاول برای ۲۷ شهرستان استان خوزستان را داد که این میزان محلول تامین شده است.

تغییر خط تولید یک شرکت در اهواز از آب معدنی به مواد ضدعفونی

امیر حسین نظری بیان کرد: با توجه به نیاز استان به مواد ضدعفونی کننده دست با توجه به شیوع ویروس کرونا تلاش بر این است که از ظرفیت تولید استان برای تولید مواد ضدعفونی کننده دست استفاده شود.

  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستانگفت: این شرکت، تولید آب معدنی را لغو کرده و با صدور مجوز از سوی این سازمان و معاونت غذا و داروی اهواز به تولید مواد ضدعفونی کننده دست مشغول و از امروز جمعه وارد مدار تولید شد.

۲ بیمار کرونایی در آبادان بهبود یافتند

شکراله سلمان زاده اظهار داشت: این ۲ نفر از بیماران حاد تنفسی کرونای مثبت که با دستگاه تنفس مصنوعی در بخش مراقبتهای ویژه بستری بودند اکنون با جداشدن از دستگاه تنفسی ، درکمال هوشیاری هستند و امید است در روزهای آینده به سلامتی ترخیص شوند.

 رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان موارد کرونای مثبت در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان را ۶ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای ماه اسفند تاکنون ۱۱ هزار نفر بیمار با علایم تنفسی از کل مراجعین به مراکز درمانی و بیمارستان های حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان ۴۰۲ بستری و یا بستری موقت شدند و خوشبختانه ۳۴۳ نفر آنها ترخیص شدند.

تشکیل ۴۷ پرونده تخلف در عرضه کالاهای بهداشتی در خوزستان

امیرحسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، اظهارکرد: گشت های مشترک بازرسی از داروخانه ها و مراکز فروش کالاهای بهداشتی از یک هفته گذشته در استان آغاز و ۴۷ پرونده تخلف در خصوص گرانفروشی، امتناع و احتکار کالاهای بهداشتی موردنیاز مردم در مقابله با ویروس کرونا در استان تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین تا کنون ۲ مرکز مواد ضدعفونی در اهواز به دلیل گرانفروشی و احتکار نیز پلمب شدند و کالاهای آن‌ها به دانشگاه علوم پزشکی اهواز تحویل داده شد تا در اختیار مردم قرار دهند.

تولید ژل ضدعفونی کننده در جهاد دانشگاهی خوزستان

سیدعلیرضا علوی گفت: با توجه به شرایط موجود و ضرورت تامین مواد ضدعفونی کننده برای توزیع عمومی و قطع زنجیره انتقال کروناویروس از طریق رعایت بهداشت فردی، پژوهشگران جهاددانشگاهی خوزستان از هفته گذشته به سرعت وارد عمل شده و موفق به تولید ژل ضدعفونی کننده دست شدند.

 رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان افزود: مجوز تولید این ژل روز گذشته از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صادر شده و به این ترتیب ژل‌های تولید شده از روز دوشنبه آینده (۱۹ اسفندماه) در داروخانه ۱۳ آبان وابسته به جهاددانشگاهی توزیع عمومی خواهند شد.

جایگاه‌های سوخت مواد ضدعفونی ندارند/ فقط 26 جایگاه الکل دریافت کردند

 ابراهیم بعاجی رئیس انجمن جایگاه‌ داران سوخت استان خوزستان با اشاره به تعداد ۱۷۵ جایگاه سوخت در سطح استان بیان کرد: تنها ۲۶ جایگاه سوخت که هزینه خرید الکل را واریز کردند به آنها الکل داده شد و هر جایگاه پمپ بنزین ۲۰ لیتر الکل دریافت کرد که قیمت  هر لیتر الکل  ۳۰ هزار تومان است.

وی با ابراز نگرانی از احتمال طولانی شدن زمان ریشه کنی ویروس کرونا، عنوان کرد: جایگاه های پمپ بنزین یکی از محل هایی هستند که باید به صورت مستمر ضدعفونی شوند.

لطفا خوزستان را ممنوع‌الورود و بناهای تاریخی را تعطیل کنید

جمعی از تشکل‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد فرهنگی و میراث فرهنگی در نامه‌ای به غلامرضا شریعتی - استاندار خوزستان - با عنوان «ممنوعیت ورود گردشگران به خوزستان به علت گسترش بحران شیوع ویروس کرونا» درخواست کردند: «کشور ما هم‌اکنون درگیر بحران وسیع و همه‌گیری شده است، تحت عنوان «شیوع ویروس کرونا». از آنجا که در آستانه تعطیلات نوروز و سال نو قرار داریم، استان خوزستان از مناطق میزبان گردشگران نوروزی و راهیان نور در سطح کشور است.

باتوجه به بحران شیوع ویروس کرونا، به‌منظور جلوگیری از فاجعه‌ای که می‌تواند جان مهمانان و شهروندان خوزستانی را با خطر جدی مواجه کرده و با توجه به کمبود امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی درمانی، همچنین گستردگی و پهناور بودن استان، پراکندگی و تعدد مناطق و روستاهای هدف گردشگری در این استان، لطفا دستور فرمایید تا از ورود میهمانان نوروزی و راهیان نور و استقرار آنان در مدارس و مهمانسراهای ادارات دولتی و  خصوصی، کمپ‌های گردشگری،  پارک‌ها و مکان‌های عمومی، تورهای گردشگری داخل و خارج استان جلوگیری شود و با صدور منع بازدید از همه‌ی اماکن تاریخی باستانی و موزه‌ها و کنترل تمامی مسیرهای ورودی به استان از قبیل ریلی، زمینی، هوایی و دریایی با استقرار اکیپ‌های نظارت و کنترل بهداشتی مسافران ورودی، از به وجود آمدن مشکلات بعدی و فاجعه انسانی در خوزستان جلوگیری شود.

توضیح دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره آمار متفاوت مبتلایان به کرونا در خوزستان

علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه در اطلاعیه امروز ۱۶ اسفندماه آورده است: "در پی انتشار آمار متفاوت مبتلایان به کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سخنگوی وزارت بهداشت، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند؛ در روزهای نخست این اپیدمی که آزمایشگاه اختصاصی تشخیص کرونا در استان خوزستان راه‌اندازی نشده بود، نمونه‌ها به انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شد و با توجه به اینکه دسترسی انستیتو پاستور به اطلاعات بالینی بیماران کل کشور محدود بود و از سوی دیگر این امکان وجود داشت که نمونه‌های یک بیمار از مراکز مختلف درمانی استان برای تهران ارسال شود، نتیجه آن گزارش تکراری این بیمار در آمار بود.

پس از افتتاح آزمایشگاه رفرانس استان، اطلاعات و پایش بیماران به شکل متمرکز در استان انجام و امکان رصد کامل فراهم شد، آمار روزانه پس از جمع‌آوری، توسط مراکز ذی‌صلاح دانشگاه علوم پزشکی چندین مرتبه کنترل شده تا از ارسال آمار اشتباه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول