اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران خواستار ورود کامیون های ایرانی متوقف شده به گرجستان و تخلیه بار آنها شد

سفیر ایران در دیدار با مدیرکل وزارت خارجه گرجستان درخواست کرد تا کامیون‌های ایرانی متوقف شده در مرز گرجستان - آذربایجان، وارد این کشور شده و کالای خود را تخلیه کنند.

سفیر ایران خواستار ورود کامیون های ایرانی متوقف شده به گرجستان و تخلیه بار آنها شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در تفلیس با مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه گرجستان دیدار و گفتگو کرد. 

در ادامه رایزنی‌های دوجانبه با مقامات گرجی در پی شیوع ویروس کرونا، سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران  با «سیخارولیدزه» مدیرکل آفریقا و خاورمیانه نزدیک وزارت خارجه گرجستان، ملاقات و مجددا در خصوص مشکلات پیش آمده برای اتباع ایرانی، مقیمین، دانشجویان و ناوگان حمل و نقلی در حوزه مبادلات تجاری دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات سفیر ایران بر لزوم یافتن راهکارها و مکانیسم‌های سریع و دقیق برای کاهش مشکلات دانشجویان، مقیمین ایرانی حاضر در گرجستان و اتباع ایرانی دارای اقامت این کشور که موفق به بازگشت نشده اند و ناوگان حوزه حمل و نقل کالا و تجارت تاکید کرد. 

قوام شهیدی همچنین برخی پیشنهادات را در جهت رفع موانع تردد افراد و گروه‌های مختلف به طرف گرجی ارائه کرد و خواستار آن شد تا ترتیبی اتخاذ شود تا کامیون‌های حامل کالا به مقصد گرجستان که بیش از ۱۴ روز از خروج آنها از ایران گذشته و در مرز گرجستان - آذربایجان متوقف شده‌اند، امکان ورود به گرجستان را پیدا کرده و کالای خود را تخلیه کنند.

وی همچنین تاکید کرد: ضرورت دارد در جهت کاهش تاثیرات منفی ناشی از  محدودیت‌های تردد بر مقیمین ، دانشجویان و رانندگان کامیون‌های حامل کالا  تصمیمات منعطف‌تری توسط طرف گرجی گرفته شود تا گروه‌ها و افراد مختلف با داشتن  گواهی و اسناد سلامت معتبر مجوز ورود به گرجستان را دریافت کرده به امور جاری خود بپردازند.

سیخارولیدزه نیز با تشریح شرایط داخلی گرجستان و تاثیرات آن بر سیستم تصمیم سازی در این کشور، اظهار داشت: تمامی موضوعات و‌ پیشنهادات طرح شده مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی درعین حال، خواستار درک شرایط موجود شد و اظهار داشت: موضوع شیوع ویروس کرونا و آثار آن از جمله موضوعاتی است که نیاز به مدیریت و تصمیم سازی در حوزه های مختلف است. لذا ایجاد رویه‌ها؛ سازوکارها و همچنین مقررات جدید با در نظر گرفتن ملاحظات موجود و شرایطی که پیش خواهد آمد زمان بر، متغیر و مقطعی خواهد بود. ولی تمام تلاش خود را خواهیم کرد که آثار محدودیت‌های ایجاد شده را به حداقل برسانیم.

مدیرکل وزارت خارجه گرجستان عنوان کرد: بر همین اساس نیز پیگیری‌های لازم در خصوص دانشجویان و یافتن راهکار مناسب برای حل مشکلاتشان، موضوعات حمل و نقل، ترانزیت و تجارت کالا بین دو کشور و سایر موضوعاتی که در یادداشت‌های ارسالی و مذاکرات به آن اشاره کردید در دست انجام است.

لازم به ذکر است سفارت ایران در تفلیس پیش از این اعلام کره بود که با تصمیم دولت گرجستان و به منظور ملاحظات مربوط به ویروس کرونا پروازهای مسیر ایران گرجستان از روز یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ برابر با ۲۳ فوریه ۲۰۲۰ به طور موقت تعلیق شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول