اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بستری بیش از 1000 بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در خراسان رضوی

دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون یک هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند.

بستری بیش از 1000 بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل وبدا خراسان رضوی، علی اصغر انجیدنی اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه این آمار از ۳۰ بهمن تا صبح امروز (۱۶ اسفند) است، افزود: ۴۷۶ نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۶۱۸ نفر از کل بیماران دچار سندرم حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه تحت پوشش سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی هستند.

انجیدنی گفت: هم اکنون بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های شریعتی، امام رضا(ع) و اکبر مشهد بستری هستند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: تعداد بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در حال افزایش است و اکنون ۸۰ بیمار  بد حال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت‌های تخصصی قرار دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی این استان دارد.

انجیدنی ابراز کرد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۲۵ مبتلا به ویروس کرونا پس از مشهد بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اوج انتشار ویروس کرونا از دو روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است؛ مردم بدانند در مقطع حساسی قرار داریم از این رو از خانه بیرون نیایند و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

به گفته وی، شستن مرتب دست‌ها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع‌ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخوردگی توصیه جدی وزارت بهداشت به مردم در پیشگیری از این بیماری است.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول