اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تمجید وزیر صنعت اردن از سفرش به دمشق

وزیر خارجه اردن سفرش به دمشق را خوب توصیف و تاکید کرد که با وجود تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، امان به منافع داخلی کشورش می‌نگرد.

تمجید وزیر صنعت اردن از سفرش به دمشق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «طارق الحموی» وزیر صنعت و تجارت اردن، با تمجید سفر رسمی که دو روز پیش به دمشق انجام داد، تأکید کرد که این امر به ایجاد چارچوب‌های کلی برای گفت‌وگو در مورد مبادلات تجاری بین دو کشور کمک کرده است.

الحموی روز پنحشنبه در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» آمریکا یک روز بعد از سفرش به دمشق و دیدارش با «محمد سامر الخلیل» همتای سوری خود گفت: «این سفر خوب بود و چارچوب‌هایی کلی برای گفت‌وگو ایجاد کرد. هنوز درباره فهرست‌های مشخص کالاهای مبادلاتی به توافق نرسیدیم و جزئیات را بررسی نکردیم، اما در عین حال هیچ اختلافی در هیچ پرونده‌ای نبود».

وزیر اردن تاکید کرد: «کمیته‌های فنی مشترکی در نشست‌های آتی جزئیات  ایجاد اصول راه حل مسائل باقیمانده از جمله موضوع فهرست‌های کالاهای ممنوعه میان دو کشور را مورد بررسی قرار خواهند داد».

سی ان ان گفت:« سفر وزیر صنعت اردن که نخستین سفر یک مقام دولتی اردن به دمشق از زمان وقوع جنگ سوریه است به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی اضافی به دولت سوریه از سوی آمریکا انجام شده است».

وزیر اردنی در واکنش به این موضوع گفت: «ما به قواعد بین المللی متعلق به این موضوع واقفیم، اما به منافع اردن هم در سایه اوضاع اقتصادی داخلی آن می‌نگریم».

در بیانیه مشترکی که از سوی طرفین نشست صادر شده تاکید شده است که دمشق و امان درصدد توسعه روابط دوجانبه ورفع موانع پیش روی ارتقای سطح روابط خود هستند و این دیدار آینده روابط اقتصادی میان دو کشور و راه‌های توسعه آن را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول