اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ابتلای ۴ بیمار به کرونا در اسدآباد/ ترخیص دو نفر

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از ابتلای چهار بیمار به ویروس کرونا در اسدآباد خبر داد و گفت: خوشبختانه دو نفر از بیماران ترخیص شدند.

ابتلای ۴ بیمار به کرونا در اسدآباد/ ترخیص دو نفر

بهنام‌رضا مخصوصی در گفت‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه آزمایش چهار بیمار به ویروس کرونا در اسدآباد مثبت اعلام شده است اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون تعداد ۲۵۰ بیمار با مشکل و علائم تنفسی به اورژانس و مراکز خدمات بهداشتی درمانی این شهرستان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۵ نفر تاکنون بستری شده‌اند گفت: تعدادی از این بیماران مشکوک به بیماری کرونا بودند که برخی علائم بالینی داشتند و برخی هم بر اساس آزمایش‌ها احتمال کرونا در آن بیشتر بود، که در نتیجه نمونه آزمایش‌ها به ارسال شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به اینکه برای تشخیص کرونا چند عامل مدنظر است افزود: یکی از این عوامل علائم بیماری مانند تب، تنگی نفس، سرفه‌های خشک، دردهای عضلانی، آبریزش بینی، گلودرد و مسائل گوارشی است.

وی خاطرنشان کرد: مورد دیگر بررسی، آزمایش گلبول‌های سفید، سی‌پی‌آر و سی تی اسکن است که اگر روی همه اینها علائم مثبت باشد، آن را کرونا مثبت اعلام کرده و آزمایش را روی آن انجام می شود.

مخصوصی با بیان اینکه برخی آزمایش‌ها برای بررسی بیشتر به تهران، کرمانشاه و همدان ارسال می‌شود افزود: از مجموعه تعداد بیماران، بر روی ۱۳ بیماری آزمایش انجام شده که تاکنون چهار مورد از آنها مثبت است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دو بیمار حال عمومی خوب داشتند و ترخیص شدند خاطرنشان کرد: بیماران به صورت دائمی در بیمارستان بستری نمی‌شوند و بسیاری از آنها به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه بیماران کرونایی مثبت چند نوع هستند که برخی پرخطرند و برخی کم‌خطر افزود: پرخطرها دارای بیماری سخت مانند صعب‌العلاج سرطانی و پیوندی هستند که توصیه  به بستری و معالجه آنهاست.

وی با بیان اینکه پنج روز بستری برای بیماران مثبت کرونایی در بیمارستان کافی است تصریح کرد: البته مشروط به این است که مشکل تنفسی حاد نداشته باشند و ما از طریق تماس تلفنی آنها را تحت درمان داشته باشیم.

مخصوصی با بیان اینکه اگر بخواهیم هر بیمار کرونایی مثبت را در بیمارستان نگه داریم، با حجم انبوهی از آنها در کشور مواجه خواهیم داشت گفت: اگر علائم تنفسی شدید نداشته باشند، می‌توانند مرخص شوند و در منزل استراحت و بهبود یابند که البته ما با آنها به صورت مکرر و مداوم  تماس تلفنی برقرار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد بیماران مثبت کرونایی مرخص شده، به بیمارستان بازگشت ندارند افزود: با توجه به احتمال بازگشت بیماری برای برخی از بیماران، بعد از ترخیص آنها تا ۱۴ روز از طریق تماس تلفنی ارتباط برقرار می‌کنیم.

 این مسوول از ترخیص دو بیمار مثبت کرونایی در اسدآباد خبر داد و گفت: یکی از بیماران در تهران و دیگری در اسدآباد ساکن است که به صورت خانگی تحت درمان هستند.

وی بیان کرد: افرادی درمان سرپایی، قرنطینه خانگی می‌شوند و مورد مراقبت  قرار می‌گیرند اما افرادی که دارو گرفته و پنج روز از بستری آنها گذشته دیگر بیماری‌زا نیستند و ما نگران آنها نیستیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول