اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

از بهبودی ۱۹ بیمار کرونایی در قزوین تا تشکیل قرارگاه جهادی مدافعان سلامت

از جمله اخبار خوبی که این هفته در رسانه‌های استان قزوین منتشر شد می‌توان به تشکیل قرارگاه جهادی مدافعان سلامت و بهبودی 19 نفر از بیماران کرونایی در استان اشاره کرد.

از بهبودی ۱۹ بیمار کرونایی در قزوین تا تشکیل قرارگاه جهادی مدافعان سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در شرایط کنونی جامعه که موج اخبار منفی از سوی رسانه‌های بیگانه علیه ایران منتشر می‌شود تا مسؤولان و دولت‌مردان ایران را در مبارزه با کرونا ناکارآمد جلوه دهند، رسانه‌های داخلی موظفند با انتشار اخبار خوب، مفید و امیدبخش امیدآفرینی کنند و اضطراب و دلهرهٔ به‌وجود آمده از انتشار ویروس کرونا را از قلب هم‌میهنان عزیز دور کنند.

ضدعفونی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های قزوین

خبرگزاری تسنیم یکی از اخبار خوب این هفتهٔ استان را مبنی بر ضدعفونی رایگان تاکسی‌های قزوین منتشر کرد. در متن این خبر به نقل از مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین آمده است: رانندگان تاکسی می‌توانند با مراجعه به کارواش تدارک دیده شده در چهارراه ولیعصر، خدمات ضدعفونی را به‌صورت رایگان دریافت کنند. هم‌چنین 2 هزار و 500 مایع ضدعفونی کننده نیز تهیه و بین تاکسیرانان قزوینی توزیع شده است. پیش از این نیز خبر ضدعفونی روزانهٔ اتوبوس‌های بین‌شهری و درون‌شهری قزوین در این رسانه منتشر شده بود. بنابراین همشهریان قزوینی به‌راحتی می‌توانند در مواقع اضطراری که قصد خروج از منزل را دارند، ضمن رعایت بهداشت از خدمات وسایل نقلیهٔ عمومی نظیر تاکسی و اتوبوس استفاده کنند.

ضدعفونی معابر شهری، اماکن عمومی و خیابان‌های پرتردد به همت ارگان‌های مختلف

از دیگر اخبار خوبی که این هفته در رسانه‌های استان قزوین منتشر شد می‌توان به ضدعفونی معابر شهری، خیابان‌های تردد، دستگاه‌های خودپرداز و دیگر اماکن عمومی با همکاری نیروهای شهرداری، سپاه پاسداران، ناجا، بسیج و حتی نیروهای جهادی و مردمی اشاره کرد. همهٔ هم‌شهریان قزوینی در این شرایط دست به دست هم داده‌اند تا ثابت کنند با همکاری و یاری یک‌دیگر می‌توانند شهر خود را پاکیزه و عاری از ویروس و بیماری کنند تا همهٔ مردم بتوانند از حال و هوای نوروزی شهر لذت ببرند.

توزیع ماسک، دست‌کش، مواد شوینده و ضدعفونی کننده توسط بسیجیان محمدیه

یکی از اخبار خوبی که توسط خبرگزاری فارس در هفتهٔ جاری منتشر شد، حرکت خودجوش جوانان بسیجی شهر محمدیه بود که اقدام به توزیع 10 هزار ماسک رایگان میان هم‌شهریان زیباشهر و مهرگان کردند. هم‌چنین این بسیجیان همیشه در صحنه، برای بیماران نیازمند محمدیه بیش از 200 بستهٔ بهداشتی اعم از مواد شوینده و ضدعفونی کننده، ماسک N95، دست‌کش و دیگر اقلام ضروری تهیه کردند. از دیگر اقدامات این جوانان عزیز می‌توان به ضدعفونی بلوک‌های مسکن مهر اشاره کرد. لازم به‌ذکر است بسیجیان شهر الوند نیز در هفتهٔ جاری در حرکتی خودجوش اقدام به ضدعفونی دستی خودپردازهای شهرشان کردند.

بهبود 19 نفر از مبتلایان به کرونا در استان قزوین

از لحظهٔ شیوع مهمان ناخوانده‌ای به‌نام کرونا در استان قزوین، ترس و اضطراب در شهر رخنه کرده است و برخی هم‌وطنان با این ترس و دلهره، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده‌اند، اما لازم است این عزیزان بدانند که بدون اضطراب و با تقویت سیستم ایمنی بدن و رعایت بهداشت می‌توان به جنگ این ویروس منحوس رفت. پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین نیز یکی از اخبار خوب این هفتهٔ استان را مبنی بر بهبود 19 نفر از مبتلایان بیماری کرونا منتشر کرد. تنها در 1 الی 3 درصد از مبتلایان، این ویروس می‌تواند منجر به مرگ شود و این امر در سالمندان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، شایع‌تر است. بنابراین لازم است هم‌وطنان عزیز، ضمن رعایت امور بهداشتی و کاهش تردد در سطح شهر، نگرانی و دلهره را از خود دور کنند تا به‌سرعت و با قدرت به مبارزه با ویروس کرونا ادامه دهیم و تا شکست این ویروس ناخوانده از پای ننشینیم.

تشکیل قرارگاه جهادی مدافعان سلامت در استان قزوین

یکی دیگر از اخبار خوبی که این هفته توسط خبرگزاری فارس منتشر شد، تشکیل قرارگاه جهادی مدافعان سلامت در استان قزوین بود. این قرارگاه ذیل قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به کمک نیروهای دولتی آمده است تا همه در کنار هم بتوانند استان قزوین و علی‌الخصوص مناطق محروم و دورافتادهٔ استان را پاکیزه کنند و به مردم مناطق محروم در زمینهٔ توزیع اقلام بهداشتی، اطلاع‌رسانی در رابطه با ویروس کرونا، کمک به بیماران و سالمندان جامعه و موج امیدآفرینی در استان یاری برسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در شرایطی قرار داریم که کشور به‌دلیل درگیری با ویروسی ناخوانده به‌نام کووید 19 بیش از پیش مورد توجه رسانه‌های بیگانه قرار گرفته است و این رسانه‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که وضعیت کشور را بحرانی و کادر درمانی کشور را بی‌توجه به بیمار، افسرده و بدون امکانات و دچار سردرگمی جلوه دهند؛ در چنین شرایطی رسانه‌های داخلی باید تمام تلاش خود را در خنثی کردن توطئه‌های دشمن به‌کار گیرند تا به فرمودهٔ مقام معظم رهبری با انتشار خوب، مفید و امیدبخش، نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند و موجی از امید و اقتدار را در کشور بیافریند.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول