اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در کردستان/97 مشکوک به کرونا در استان بستری هستند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از دو روز گذشته آزمایشگاه کرونا استان راه‌اندازی شده و با فعال‌سازی این ظرفیت روزانه در عرض 24 ساعت نتیجه تست‌ها اعلام خواهد شد.

راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در کردستان/97 مشکوک به کرونا در استان بستری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم قادری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با مسوولان خبرگزاری‌ها که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد اظهار کرد: تا امروز ۲۳۳ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که ۹۷ مورد از این تعداد بستری و مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز بیشترین آمار را در بین مبتلایان به کووید 19 به خود اختصاص داده است، افزود: تا این لحظه ۲۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان  توحید سنندج، ۴۰ نفر در بیمارستان‌ امام خمینی و ۲ نفر در تامین اجتماعی سقز، ۲ نفر در بیمارستان بوعلی مریوان، ۵ نفر در  شهید بهشتی قروه، ۷ نفر در بیجار، ۱۲ نفر در بیمارستان رازی بانه، ۳ مورد در دیواندره، ۳ نفر در  دهگلان و ۲ نفر در سروآباد از مراجعین مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در مجموع ۱۵ موارد مثبت قطعی به کرونا در استان داریم که  ۹ نفر آنها مربوط به شهرستان سقز، ۲ مورد  سنندج، ٢ نفر  دیواندره، یک نفر در مریوان و ۲ نفر بانه است.

وی با بیان اینکه مرگ بر اثر کرونا در استان صفر است، اذعان کرد: همچنان که پیش‌بینی می‌شد در این هفته با افزایش موارد مبتلا به کرونا مواجه بودیم که البته درصد بالای آنها مربوط به شهرستان سقز بوده است.

قادری خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش آمار در سقز حضور این افراد در چند مراسم ختم بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به این موضوع اطلاعیه‌ای صادر شد تعداد زیادی از افرادی که در این مجالس ختم شرکت کرده بودند به بیمارستان مراجعه و از این تعداد هم افرادی بستری شدند.

وی با بیان اینکه سقز از جمله نقاط در سطح استان است که براساس موارد ثبت شده در معرض خطر است، گفت: ممکن است موارد تازه‌تری را ببینیم هر چند اقداماتی انجام گرفته و از هفته آینده این اقدامات تشدید خواهد شد.

قادری افزود: برای اینکه بتوانیم قرنطینه حلقه اطرافیان افراد مبتلا را به شدت افزایش دهیم تمام اقدامات لازم انجام گرفته است و در حال حاضر هم بیماران مثبت که شناسایی و ثبت می‌‌شوند از لیست قرنطینه‌های انجام شده در استان هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: خوشبختانه مبتلایانی که تست کرونای آنها طی روزهای اخیر مثبت شده جزء افرادی هستند که آموزش داده شده‌اند که با دیگران تماس نداشته باشند و تحت قرنطینه خانگی بوده‌اند و الان علائم در آنها ظاهر شده است.

وی با بیان اینکه سیستم بهداشتی ما به شدت روی این کار می‌کند و هدف ما این است که این اپیدمی را تا حد زیاد محدود کنیم، گفت: واگیری بیماری بسیار زیاد است؛ لذا کنترل کامل این اپیدمی بسیار کار سختی خواهد بود.

قادری افزود: در شهرستان بانه نگرانی زیادی نداریم و امیدواریم با تلاش حوزه درمان و همچنین همراهی و مشارکت مردم در همین حد چند کیس باقی بماند.

وی در مورد میزان آمادگی در بیمارستان‌ها برای خدمات‌رسانی به بیماران هم گفت: در بیمارستان‌ها کارهایی که لازم است انجام شده بیمارانی که می‌آیند فورا بستری می‌شوند و فعلا در حد توان کارها انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: به هر حال وضعیت استان نسبت به استان‌های دیگر وضعیت مطلوبی است.

وی گفت: برای جلوگیری از برخی ناهماهنگی‌ها که در ارائه آمار تعداد مبتلایان به کرونا در سطح کشور وجود دارد و با توجه به فعال شدن آزمایشگاه‌های تشخیص در سطح استان‌ها طی روزهای آینده آمار از طریق استان‌ها به مرکز اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: از دو روز گذشته آزمایشگاه استان راه‌اندازی شده است و با فعال‌سازی این ظرفیت روزانه در عرض 24 ساعت نتیجه تست‌ها اعلام خواهد شد.

وی از ارسال 19 نمونه به آزمایشگاه استان برای تشخیص قطعی ابتلای افراد به کرونا ویروس خبر داد و گفت: جواب قطعی 30 تا 40 نمونه که از قبل به تهران فرستاده بودیم تا کنون مشخص نشده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان شفاف‌بودن در ارائه اطلاعات را از مهم‌ترین راهکارها برای مقابله با شایعات دانست و گفت: هرچه شفاف‌تر باشیم احتمال گسترش این شایعات کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هیچ چیزی برای مخفی کردن ندارد چون یک بیماری است و حتما باید اطلاع‌رسانی شود و نیاز به مخفی کاری نیست.

قادری اذعان داشت: قطعا با کمک رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع آنها از مراجع اصلی مردم بهتر و شفاف‌ اطلاعات مورد نیاز را کسب می‌کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول