اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالفت عضو فراکسیون حزب‌الله با شروط صندوق بین‌المللی پول

عضو فراکسیون حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با رویترز بر مخالفت این جنبش با شروط صندوق بین‌المللی پول برای حل بحران مالی لبنان تأکید کرد و به راه‌حل‌های ملی و عملی فراخواند.

مخالفت عضو فراکسیون حزب‌الله با شروط  صندوق بین‌المللی پول

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومه» وابسته به جنبش حزب‌الله در پارلمان لبنان بار دیگر با شروط صندوق بین‌المللی پول برای کمک به لبنان مخالفت کرد.

وی به خبرگزاری «رویترز» گفت: موضع ما رد شروطی است که برنامه صندوق بین‌المللی پول مطرح می‌کند خواه از سوی این صندوق باشد یا از سوی طرفی دیگر.

وی افزود: این شروط منجر به انقلاب مردمی می‌شود؛ چه کسی می‌تواند مسؤولیت افزایش مالیات بر عموم ملت لبنان یا فروش املاک دولتی به بخش خصوصی، خصوصی‌سازی همه چیز و اخراج بخش زیادی از کارمندان دولت را بپذیرد.

فضل‌الله در ادامه به راه‌حلی ملی در دسترس برای ایجاد برنامه اصلاحی ریشه‌ای و عملی فراخواند تا در کنار آن از تجربه‌های صندوق بین‌المللی پول نیز استفاده شود.

وی گفت: پیشنهادهای عملی موجود است و نیازمند تصمیم‌های جسورانه و تفاهم ملی دارد زیرا موضوع مربوط به سرنوشت اقتصادی و مالی کشور است . اینگونه راه‌حل‌ها نیازمند ان است که تمام قوای سیاسی به مسؤولیت‌های خود عمل کنند، اختلافات و بحث‌ها متوقف شود، دست دستگاه قضایی باز و فشارهای سیاسی علیه آن متوقف شود تا بتواند قوانین مقابله با فساد برای بازگرداندن میلیاردها دلار دزدیده شده در طول سی سال گذشته را بازگرداند.

هفته گذشته «نعیم قاسم» معاون حزب‌الله نیز مخالفت این جنبش برای اجازه دادن به صندوق بین‌المللی پول جهت مدیریت بحران مالی در لبنان را اعلام کرد و صندوق مذکور را «ابزار استکبار» خواند.

وبگاه لبنانی «المدن» در گزارشی در همین باره نوشت، برنامه صندوق بین‌المللی پول برای نجات لبنان شامل مواردی مانند افزایش یک دفعه‌ای و نه تدریجی مالیات‌ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر سوخت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول