اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اوضاع منطقه محور دیدار «تاکایف» با مقامات حزب کمونیست چین

رئیس جمهور قزاستان در شهر «نورسلطان» با رئیس دفتر حزب کمونیست چین دیدار و طرفین مسائل مهم منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

اوضاع منطقه محور دیدار «تاکایف» با مقامات حزب کمونیست چین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان امروز با «یان جیچی» رئیس دفتر حزب کمونیست چین در امور خارجی دیدار کرد.

تاکایف در این ملاقات تلاش های طرف چینی در زمینه جلوگیری از همه‌گیر شدن ویروس کرونا را  مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: قزاقستان کاملا با تلاش ها و اقدامات قاطع ریاست جمهوری چین در این لحظه دشوار هم‌رای و موافق است.

تاکایف افزود: همانطور که خود رئیس جمهور چین اظهار داشته این دوره سخت ترین روزهایی است که طی سال های اخیر مردم چین با آن مواجه شدند.

رئیس جمهور قزاقستان تصریح کرد: ما در کنار هم با مشکلاتی که متاسفانه هر از گاهی ظهور می‌کنند مقابله و در مسیر توسعه و تقویت مشارکت استراتژیک میان دو کشور حرکت خواهیم کرد.

در جریان این ملاقات دورنمای تقویت ارتباطات میان دو کشور و همچنین تعاملات نورسلطان و پکن در عرصه بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دفتر حزب کمونیست چین در امور خارجی در تاریخ 29 فوریه تا 4 مارس به کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان سفر و با مقامات عالی آنها ملاقات کرد.

سفر این مقام چینی بعد از سفر وزیر امور خارجه آمریکا به قزاقستان و ازبکستان صورت گرفته و هدف اصلی این سفر نزدیکی کشورهای منطقه به پکن می باشد زیرا بعد از سفر «مایک پمپئو» به کشورهای آسیای مرکزی چین هراسی در این کشورها افزایش یافته است.

آمریکا در تلاش است تا از طریق سازمان های وابسته به غرب در کشورهای آسیای مرکزی چین هراسی را افزایش دهد و تاکنون نیز در این  زمینه تجمعات اعتراضی مختلفی از طرف مردم و با تحریک سازمان های غیر دولتی در منطقه برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول