اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از بازگشایی سفارت دولت شرق لیبی در سوریه

وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» در بیانیه‌ای بازگشایی سفارت این کشور در دمشق و تحویل آن به دولت شرق لیبی را «نقض حاکمیت لیبی» خواند.

انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از بازگشایی سفارت دولت شرق لیبی در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اتفاقات جاری در پایتخت سوریه در خصوص تحویل سفارت لیبی به دولت موازی در شرق لیبی را دنبال می‌کنیم».

طبق گزارش وبگاه «بوابة إفریقیا»، در بیانیه وزارت خارجه دولت غرب لیبی آمده است: «ما این اقدامات را محکوم و تأکید می‌کنیم این کار بر خلاف قطعنامه شورای امنیت است که در آن بر عدم تعامل با دولت موازی تأکید کرده و دولت وفاق ملی را تنها دولت مشروع در لیبی می‌داند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «این نقض حقوق دولت لیبی و حاکمیت آن و اقدامی مردود و محکوم است و وزارت خارجه آن را محکوم و تأکید می‌کند که تمامی تدابیری قانونی برای تضمین توقف این قبیل اقدامات را اتخاذ خواهد کرد».

وزارت خارجه دولت وفاق ملی همچنین شورای امنیت و کمیته تحریم‌ها را به اتخاذ اقدامات لازم در این خصوص دعوت کرد.

صبح روز سه‌شنبه(دیروز) پرچم لیبی (دولت موقت شرق لیبی) در دمشق برافراشته شد و سفارتخانه این کشور، فعالیت خود را مجددا از سر گرفت.

همچنین «عبد الرحمن الأحیرش» معاون نخست وزیر پارلمان شرق لیبی با هیئت همراه خود در سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. (جزئیات بیشتر)

دولت موقت لیبی در شرق که ژنرال خلیفه حفتر نیز وابسته به آن است از حمایت چند کشور از جمله روسیه، مصر و امارات برخوردار است و در مقابل دولت وفاق ملی در طرابلس (غرب لیبی) به ریاست «فائز السراج» از حمایت ترکیه برخوردار است.

نیروهای شرق لیبی تحت امر حفتر از یازده ماه پیش با هدف سیطره بر طرابلس به مناطق حومه آن حمله کرده‌اند اما با مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شده و هنوز نتوانسته‌اند پایتخت را تحت کنترل خود بگیرند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول