اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بارش باران همراه با رعد و برق مهمان مردم خراسان‌جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: از عصر امروز با فعالیت سامانه بارشی، بارندگی و وقوع رگبار و رعد و برق در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران همراه با رعد و برق مهمان مردم خراسان‌جنوبی

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، به شرایط جوی استان طی روزهای آتی اشاره و اظهار داشت: مطابق با الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی با تقویت سامانه بارشی از امروز وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه وقوع رگبار و رعد و برق و بارش باران و مه‌گرفتگی و احتمال تگرگ در مناطق شمالی و شرقی استان پیش‌بینی می‌شود، بیان داشت: ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان حاکم است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: همچنین از امروز تا فردا شاهد وزش باد همراه با گرد و خاک و افزایش ابر در مناطق شمال و شمال شرق استان خواهیم بود که تمرکز و شدت این پدیده بیشتر در شهرستان‌های زیرکوه و قاینات می‌باشد.

نخعی از پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی حاجی‌آباد، زهان، سرایان، قاین و بخش مرکزی بیرجند خبر داد و تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی، چرای دام و صعود به ارتفاعات تا پایان مخاطره سامانه بارشی خودداری کنند.

وی از کاهش محسوس دمای هوا خبر داد و خاطرنشان کرد: کاهش دما تا فردا ادامه دارد و برای اغلب نقاط استان به جز طبس، نهبندان و بشرویه سرما و یخبندان در صبح فردا پیش‌بینی می‌شود.

 انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول