اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

لغو برنامه‌های نوروزی در تاجیکستان

در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، عید باستانی نوروز امسال در تاجیکستان بر خلاف سال‌های قبل بدون برگزاری برنامه‌های با شکوه و حضور گسترده مردم، برگزار می‌شود.

لغو برنامه‌های نوروزی در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، عید باستانی نوروز امسال تاجکیستان بدون برگزاری برنامه‌های با شکوه و حضور گسترده مردم برپا می‌شود.

بنابر سخنان یک منبع در ستاد مبارزه با کرونا، عید باستانی نوروز در سال جاری میلادی در پی شیوع این ویروس در سطح محدود برگزار می‌شود.

پیش از این قرار بود عید نوروز در تاجیکستان با شرکت بیش از 7 هزار نفر در سطح دولتی با شرکت «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور در شهر «خجند» استان «سغد» برپا می‌شد.

علاوه بر این، جشن‌ها با شرکت تعداد زیادی از مردم در پارک‌ها و امکان تفریحی لغو شده است.

این اقدامات در سطح دولتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در قلمرو تاجیکستان گرفته شده است.

در حال حاضر، رسما در قلمرو تاجیکستان هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده و دولت با قطع ارتباط هوایی با برخی کشورها در تلاش است از شیوع این ویروس در این کشور جلوگیری کند.

باید گفت که بنابر سخنان سخنگوی کمیته دین، تنظیم رسم و آیین تاجیکستان احتمال دارد در روزهای آینده درهای تمام مساجد به طور موقت بسته شوند.

اگرچه فعلا در مورد این امر، تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما ائمه برخی مساجد این کشور از مردم خواستند که برای یک مدت موقت از ادای نماز جماعت در مساجد خودداری کنند.

«سعیدمکرم عبدالقادرزاده» مفتی مسلمانان و رئیس شورای علمای تاجیکستان در صحبت با رسانه‌ها گفت: امروز، 4 مارس، بعد از نماز ظهر اعضا شورای علما گرد هم می‌آیند و در مورد تعطیل کردن مساجد به توافق نهایی خواهند رسید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول