اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وضعیت تخصیص گاز به نیروگاه‌ها عادی شد/ مشارکت بانک‌ها در احداث نیروگاه

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی شرکت توانیر با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته برای احداث نیروگاه از پیک سال 98 تا 99، گفت: از پیک سال 98 تا پیک سال 99، 3 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی به کشور اضافه خواهد شد.

وضعیت تخصیص گاز به نیروگاه‌ها عادی شد/ مشارکت بانک‌ها در احداث نیروگاه

مصطفی رجبی مشهدی معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که میزان سرمایه‌گذاری در صنعت برق و احداث نیروگاه تا سال آینده چه میزان خواهد بود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار بود از پیک سال 98 تا پیک سال 99، 3 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شود؛ یعنی قرار است طی این یک سال 3 هزار مگاوات ظرفیت جدید یا ارتقای ظرفیت نیروگاه‌های موجود به تولید برق کشور اضافه شود.

وی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری نیز در این بخش 30 هزار میلیارد تومان خواهد بود که بخش عمده آن توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: در این مدت و تا سال آینده 200 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و 250 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک با قرارداد خرید تضمینی توسط بخش خصوصی وارد مدار شود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه بخش خصوصی قرار است برای سرمایه‌گذاری در این بخش به صندوق توسعه معرفی و از صندوق توسعه وام دریافت کند، گفت: این سرمایه‌گذاران عمدتا از بانک‌ها وام دریافت کرده و با بانک‌ها مشارکت کرده‌اند. بنابراین احتمال دارد برخی از این سرمایه‌گذاری‌ها با مشارکت بانک‌ها همراه شوند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید آیا وضعیت سوخت‌رسانی گاز به نیروگاه‌ها عادی شد یا خیر، گفت: شرکت ملی گاز این روزها به دلیل بهتر شدن دمای هوا و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی وضعیت سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور را عادی کرده و روز گذشته 125 میلیون مترمکعب گاز تحویل نیروگاه‌ها شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول