اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیگیری وضعیت بقعه شاهزاده حسین(ع) و بانک ملی با دستور وزیر اقتصاد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از دستور ویژه وزیر اقتصاد به منظور پیگیری مسئله بانک ملی و شاهزاده حسین (ع) خبر داد.

پیگیری وضعیت بقعه شاهزاده حسین(ع) و بانک ملی با دستور وزیر اقتصاد

حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پیگیری تعیین تکلیف ملک موقوفه شاهزاده حسین (ع) همدان که در تصرف بانک ملی است و خروج این بقعه متبرکه از مهجوریت اظهار کرد: اخیرا جلسه‌ای در این خصوص برگزار کرده‌ایم و توافقی حاصل شده که نیاز به اصلاحیه‌ای دارد که آن را انجام و مجدد برای امضا خدمت مسوولان ارسال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این اصلاحیه نیاز به امضای اداره اوقاف، استاندار، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس و آقای حسین زاده؛ مدیرعامل بانک ملی کشور دارد که بنده آن را امضا کرده‌ام و بقیه مراحل باقی مانده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه این اصلاحیه را طی مراحل بعدی خدمت مسوولان ارسال کرده‌ام در پاسخ به اینکه بازدید وزیر اقتصاد از این بقعه متبرکه و بانک ملی چه دستاوردی داشت؟ افزود:‌ آقای دژپسند بازدیدی از این بقعه متبرکه داشت و وضعیت موجود را مشاهده کرد و دستور داد به صورت ویژه پیگیری لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: در راستای این دستور، مدیرعامل بانک ملی نیز صورتجلسه‌ای تنظیم و برای ما ارسال کرد که طبق بررسی چند مورد اصلاحیه نیاز داشت، این کار را انجام دادیم و مجدد برای امضا خدمت آنها ارسال کردیم.

زین‌العابدینی بیان کرد: باتوجه به اینکه میدام امام(ره) ثبت میراثی است، اقدامات ما نباید منافاتی با آن داشته باشد، به همین خاطر کارشناسانی در این خصوص مسئله را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر توافقی صورت گیرد با نظر کارشناسان دفتر فنی استانداری، میراث فرهنگی، شهرداری و اداره اوقاف طوری به این موضوع می‌پردازیم که هم خواسته بقعه متبرکه محقق شود و هم منافاتی با میراثی بودن میدان امام(ره) نداشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید به اینکه فعلا توافق اولیه به دست نیامده و نمی‌توان در خصوص نحوه انجام کار نظری داد گفت: بعد از توافق اولیه می‌توان کمیسیونی تشکیل داد و کار را به جلو برد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول