اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

تولید انبوه ماسک توسط بسیج اصناف کشور

رئیس بسیج اصناف کشور گفت: این نهاد با استفاده از ظرفیت کارگاه‌های تولیدی زیرمجموعه خود اقدام به تولید ماسک برای مبارزه با کروناویروس کرده و در حال تلاش هستیم لوازم بهداشتی بیش‌تری را برای استفاده مردم تولید کنیم.

تولید انبوه ماسک توسط بسیج اصناف کشور

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور در نشست خبری اتحادیه صنف فناورانه تهران با موضوع بررسی مسائل حوزه فاوا گفت: بسیج اصناف در حال حاضر فعالیت‌های خوبی را برای مبارزه با کروناویروس انجام داده است به طور مثال در حوزه مواد غذایی و لوازم آرایشی اقدام به نظارت بر اماکن عمومی می‌کنند.

* تلاش می کنیم با کمک به دولت لوازم و تجهیزات بیشتری را تولید کنیم

وی افزود: بسیج اصناف کشور خوشبختانه امروز در زمینه تولید ماسک و تجهیزات بهداشتی اقدامات خوبی را از طریق کارگاه‌های تولیدی زیرمجموعه خود انجام داده است و در حال تلاش هستیم در راستای کمک به دولت لوازم و تجهیزات بیشتری را تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهیم. 

* با استفاده از توان پایگاه‌های بسیج در حوزه پیشرفت علم و فناوری قدم برداشتیم

حسن‌پور تصریح کرد: در حال حاضر در بسیج اصناف کشور رویکرد جدیدی را دنبال می‌کنیم به طوری که با استفاده از توان پایگاه‌های بسیج قصد داریم در حوزه پیشرفت علم و فناوری قدم برداریم. این در حالی است که اکنون ۳ میلیون واحد صنفی در کشور داریم که باید از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.

*  راه‌اندازی شورای بسیج تخصصی در کشور

رئیس بسیج اصناف کشور ادامه داد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بسیج اصناف کشور در حوزه پیشرفت علمی با برنامه‌ریزی که انجام داده می‌خواهد از توان بسیج استفاده کند که این کار را با راه‌اندازی شورای بسیج تخصصی انجام شده است. ما معتقدیم باید با ایجاد شوراهای تخصصی بسیج یک تحول اساسی در رونق تولید و رشد علمی در سال آینده رقم بزنیم. در حال حاضر در فاز اول بسیج اصناف کشور با اتحادیه پوشاک همکاری نزدیکی دارد و توانسته در حوزه تولید پوشاک ایرانی، اسلامی و اجناس مورد نیاز مردم گام‌های خوبی را بردارد.

* امروز همه فرمانده‌های بسیج در تمامی ارگان‌ها باید پاسخ دهند

وی تصریح کرد: امروز همه فرمانده‌های بسیج در تمامی ارگان‌ها باید پاسخ دهند که برای رفع مشکلات و بومی کردن بسیاری از تولیدات چه اقداماتی انجام داده‌اند ما با این رویکرد قصد داریم در سال آینده از طریق بسیج اصناف به رفع مشکلات مردم بپردازیم به طوری که همه اصناف باید فعالیت‌های شاخصی را در حوزه رفع نیاز جامعه انجام دهند که این کار باید با اندیشه‌ورزی صورت گیرد.

* همکاری بسیج با دولت می‌تواند گره بسیاری از مشکلات را رفع کند

حسن‌پور ادامه داد: امروز باید کشور را با مالیات اداره کنیم پس باید در این زمینه مجموعه بسیج تخصصی در نهادها به فعالیت‌های راهبردی بپردازند به طوری که با اتصال و همکاری بسیج با دولت می‌توان گره بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

*  افراد متخصص و نوآور باید شورای بسیج تخصصی را شکل دهند

رئیس بسیج اصناف کشور اضافه کرد: یکی از اولویت‌های بسیج اصناف ایجاد شورای بسیج تخصصی در اتحادیه صنفی است که افراد متخصص و نوآور باید آن را شکل دهند. در واقع ما با تأسیس شورای تخصصی بسیج می‌خواهیم در راستای حفظ منافع ملی قدم برداریم به طور مثال در حال حاضر یکی از اقدامات خوبی که انجام گرفته است راه‌اندازی شورای بسیج تخصصی در اتاق بازرگانی بوده که توانسته‌ایم گام‌های خوبی را در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید برداریم. 

*  اتحادیه‌های بسیج باید برای کشور مفید باشند

وی ادامه داد: امروز اتحادیه‌های بسیج باید برای کشور مفید باشند چرا که این اتحادیه‌ها تأثیر فرا استانی دارند، در نخستین گام پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور باید به صورت سرزمینی بسیاری از مجتمع‌های تجاری و مغاز‌ه‌ها را در یک موقعیت جغرافیایی تحت پوشش قرار دهند. 

*  نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری تشکیل شده است

حسن‌پور خاطرنشان کرد: امروز باید به یاد داشته باشیم که نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری تشکیل شده است که در این رابطه همه اتحادیه‌ها برای رفع مشکلات و نیازهای جامعه باید گام بردارند که در این رابطه ایجاد شورای تخصصی بسیج می‌تواند کارگشا باشد. اکنون این شورا در بسیاری از استان‌های کشور راه‌اندازی شده و توانسته به موضوعات مختلف و همچنین اعتمادسازی بین مردم بپردازد.

* موضوع حذف معافیت تولیدکنندگان صنایع دستی را پیگیری می کنیم

رئیس بسیج اصناف کشور در پایان گفت: یکی از اتفاقات نامطلوبی که امروز باعث نگرانی تعداد زیادی از تولیدکنندگان خرد در کشور شده است موضوع حذف معافیت تولیدکنندگان صنایع دستی است که بسیج در این زمینه برای رفع این مشکل در حال پیگیری است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول