اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اینجا برای مبارزه با کرونا همه آتش به اختیارند/رایگانِ رایگانِ!

گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه در استان زنجان این روزها با توجه به شیوع بیماری کرونا دست به کار شده و هر کس در حد توان خود برای مقابله با این بیماری تلاش می‌کند.

اینجا برای مبارزه با کرونا همه آتش به اختیارند/رایگانِ رایگانِ!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ساعت چند دقیقه مانده به 6 بامداد است که درب‌های شرکت باز می‌شود و یک به یک خیاطا‌ها وارد سالن می‌شوند و پس از پوشیدن لباس و کار سر جای خود مستقر می‌شوند تا کار خود را آغاز کنند، چند روزی می‌شود که تراکم کاری بیشتری دارند اما نه برای سود بیشتر که می‌خواهند دستی بگیرند.

از زمان اعلام ورود بیماری کرونا به ایران و شیوع آن یک کارگاه تولیدی در زنجان برای کمک به مردم و مقابله با بیماری کرونا آماده شده است.

مدیر عامل مؤسسه ندای آسمانی زنگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از سال 1394 این مؤسسه، البسه بیمارستانی استان را تامین می‌کند.

هر کسی به اندازه خود سهمی دارد

علی‌رضا شهبازی با بیان اینکه از روزی که از ورود این ویروس به کشور مطلع شدیم دست به دست سعی داشتیم به دولت کمکی حتی جزئی کنیم، عنوان کرد: مقرر شد 15 هزار ماسک برای کادر درمانی و 15 هزار ماسک برای جامعه تولید و توزیع شود.

وی با بیان اینکه طبق بخشنامه معاونت غذا و دارو برای تولید کالاهای پزشکی پارچه‌های ایزوله برای تولید «گان» جراح و بیماری در حال تهیه و تولید است، بیان کرد: این کالاها برای بخش‌های ایزوله و استفاده در بیمارستان ولیعصر زنجان به عنوان بیمارستان معین استان زنجان در دست تهیه است.

مدیر عامل مؤسسه ندای آسمانی زنگان با بیان اینکه سعی می‌کنیم در مقابله با ویروس کرونا سهیم باشیم، اضافه کرد: امروز همه باید دست به دست بدهیم تا از این مشکل عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به هر نحوی که شده با گذشت حتی از جان خود برای گذر از این شرایط تلاش کنیم، بیان کرد: هر ایرانی به اندازه و سهم خود باید برای مقابله با این بیماری تلاش کند.

اثر پروانه‌ای و سونامی عشق!

این روزها شهر بیش از هر وقت دیگری بوی همدلی و همراهی می‌دهد و هر کس در حد توان خود برای پیشگیری از بیماری، بخشیدن آرامش به دیگران و توسعه سلامت گام برمی‌دارد، فردی با توزیع ماسک رایگان در بین مردم، یکی با فعالیت 24 ساعته کارگاه برای تولید کالاهای مورد نیاز بیمارستانی و دیگری با تغییر خط تولیدی برای تولید محلول‌های ضدعفونی ...

ویروس کرونا با همه بدی‌ها، ترس‌ها و مشکلاتی که دارد این روزها رنگ عشق، محبت و همدلی به روی در و دیوار شهرها پاشیده و فضای مجازی پر شده از عکس‌ها و فیلم‌هایی که نشان می‌دهد، ایرانی‌ها مردمی بی‌تفاوتی نبوده و در بزنگاه‌های حساس در کنار هم برای گذر از سختی‌ها می‌ایستند.

مدیر عامل شرکت شیمی سبز اشراق زنجان یکی از شهروندان زنجانی است که با مشاهده اقدام خیرخواهانه فردی در زمینه توزیع ماسک رایگان در میان کسبه به فکر تغییر کاربری خط تولید خود افتاده است.

سید علیرضا حجازیان با بیان اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مردم کمترین استرس را در این برهه داشته باشند، گفت: باید دست به دست هم با کمک مردم از این برهه عبور کنیم.

 وی با بیان اینکه ابتدا قرار بود، 10 هزار بسته‌بندی نیم لیتری ضدعفونی کننده توزیع شود، گفت: قرار است با همکاری اتاق بازرگانی استان زنجان این تعداد به 30 هزار عدد برسد.

مدیر عامل شرکت شیمی سبز اشراق زنجان با بیان اینکه در عرض 24 ساعت مجوزها دریافت شد و کارگاه آماده کار شده است، بیان کرد: این توزیع آغاز شده تا مردم با رعایت نکات ایمنی استرس کمتری داشته باشند.

ساعت روی مچ دستش ساعت 10 شب را نشان می‌دهد، شهر از تکاپوی نیمه جانش افتاده است، کم کم دور هم جمع می‌شوند روز نخست هفت، هشت جوان بیشتر نبودند اما حالا بر  تعدادشان اضافه شده است، خیلی‌ها را تا دیروز نمی‌شناختند اما همگی برای مقابله و مبارزه با کرونا دور هم جمع شدند و دوستی جدیدی شکل دادند.

جوانان آتش به اختیار در خط مقدم

جمعی از جوانان زنجانی از گروه‌های مختلف اجتماعی از زمان اعلام مشاهده بیماری کرونا با تشکیل کمپینی تلاش می‌کنند تا معابر شهری و محل‌های عمومی شهر زنجان را ضدعفونی و پاکسازی کنند.

وحید امیری یکی از کسبه‌های خوش ذوق زنجانی است که همراه با جمعی از دوستان خود این کار خودجوش را آغاز کرده است.

این کاسب زنجانی با اشاره به اینکه شب‌های گذشته کار ضدعفونی معابر شهری را از ساعت 10 شب تا نزدیکی ساعت 3 بامداد انجام داده‌ایم، اظهار کرد: این گروه‌ها در قالب اکیپ‌های سه یا چهار نفره اقدام به پاکسازی عابر بانک‌ها، ایستگاه اتوبوس، باجه تلفن و ...کردند.

امیری با بیان اینکه اکیپ‌ها در مسیرهای مختلف اقدام به پاکسازی معابر می‌کنند، گفت: از بلوار مقدم تا بلوار استقلال، از چهارراه سعدی تا کوچه مشکی، مناطق مسکونی آزادگان و بی‌سیم تحت پوشش این گروه قرار گرفته است.

خودروهای سنگین را کمتر می‌توان شب هنگام در سطح شهر زنجان دید، اما این روزها تردد این خودروها پس از آرامش شبانگاهی شهر افزایش چشمگیری یافته است، از ارتش تا نیروی انتظامی تا سپاه همگی آماده باش ایستاده‌اند تا نگذارند، بیماری کرونا بیش از این در شهر شیوع پیدا کند و همه تلاش خود را می‌کنند تا شهر را برای آغاز روزی دیگر و زندگی پرنشاط و امید مردم آماده کنند و در حالی که بسیاری از اهالی مردم این شهر در خواب هستند، سربازان همیشه بیدار ولایت در خط مقدم جنگ با دشمن و امنیت سلامت مردم حضور دارند.

سربازان ولایت مثل همیشه آماده

رئیس روابط عمومی فرمانده تیپ 216 زرهی ارتش زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه ورود ارتش به موضوع ضدعفونی شهر بر حسب احساس وظیفه در این حوزه بوده است، بیان کرد: این اقدام در راستای اعلام نیاز استانداری و شهرداری و با استفاده از دو دستگاه خودروی رفع آلودگی بیولوژیک و دستگاه رفع آلودگی DFM انجام می‌شود.

مهدی سحاب مرادی با بیان اینکه ضدعفونی سطح شهر از ساعت 11 شب تا سه بامداد به مدت چهار ساعت انجام می‌شود، عنوان کرد: این عملیات با حضور تعداد 20 نفر از نیروهای متخصص ارتش در زمینه آلودگی‌های میکروبی در حال انجام است.

وی گفت: معابر مسیرهای سبزه‌میدان تا میدان انقلاب، میدان انقلاب تا میدان آزادی، میدان انقلاب تا راه‌آهن، خیابان انقلاب تا سعدی شمالی و ایستگاه اتوبوس پاکسازی شده است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول