اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش شمار کرونایی‌های سمنان به ۵۰ نفر/ تعطیلی پروازهای فرودگاه سمنان

شمار کرونایی‌های استان سمنان به ۵۰ نفر رسیده و این ویروس سبب تعطیلی پروازهای فرودگاه سمنان شده است.

افزایش شمار کرونایی‌های سمنان به ۵۰ نفر/ تعطیلی پروازهای فرودگاه سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در یک روز گذشته، ۵۸۶ مورد از ابتلای جدید به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها از مشاهده هشت مورد جدید ابتلا به این ویروس در استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به بیش از ۵۰ نفر رسیده است.

تا امروز و بر پایه اطلاعات موجود، سه نفر در استان سمنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر در شاهرود و یک نفر در سمنان قربانی این ویروس شده‌اند.

تعطیلی پروازهای فرودگاه سمنان

سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان از تعطیلی پروازهای فرودگاه مرکز استان سمنان تا ۲۷ اسفندماه خبر داد.

فرماندار سمنان بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامتی مسافران و با توجه به تأکیدات مقامات ذی‌ربط مبنی بر حفظ سلامتی شهروندان، تمام پروازها به مقصد مشهد مقدس از فرودگاه سمنان سیزدهم اسفندماه تا اطلاع ثانوی کنسل می‌شود.

دانایی افزود: با توجه به تفاهم به عمل آمده با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، قیمت بلیت دور جدید پروازها ارزان‌تر خواهد بود که به اطلاع خواهد رسید.

مورد مشکوکی از کرونا در مراکز بهزیستی گزارش نشد

چهارمین جلسه کمیته پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان پیرو برگزاری ستاد مقابله با کرونای استان در استانداری سمنان و تأکید ویژه در خصوص مراکز تحت نظارت بهزیستی به‌ویژه مراکز شبانه‌روزی و سالمندان برگزار شد.

علی‌رضا ایزدپور، رئیس کمیته پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان ضمن تقدیر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر اعضای کمیته، گزارشی از جلسه ستاد مقابله با کرونای استان ارائه کرد.

وی در خصوص مراکز تحت نظارت بهزیستی به‌ویژه مراکز شبانه‌روزی و سالمندان و اقدامات پیشگیرانه اداره کل بهزیستی استان سمنان در بحث ویروس کرونا بیان کرد: استراتژی اول استان در مقابله با ویروس کرونا، در منزل ماندن افراد جامعه و کنترل استان در وضعیت زرد کشوری و عدم تبدیل استان از وضعیت زرد به قرمز است.

رئیس کمیته پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان افزود: در شرایط فعلی باید از تمام امکانات موجود به‌منظور آگاه‌سازی جامعه از خطر ویروس کرونا استفاده کرد و رعایت بهداشت فردی و عدم خروج مردم از منزل به غیر از موارد ضروری یکی از اصلی‌ترین موارد است.

ایزدپور گفت: بهزیستی استان سمنان ۳۷ مرکز در قالب مراکز شبانه‌روزی و نگهداری فرزندان در حوزه‌های توان‌بخشی، اجتماعی و پیشگیری را تحت نظارت دارد که تا امروز هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در آنها گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: این عدم گزارش نباید باعث غفلت در امور مربوطه شود و رؤسای ادارات بهزیستی شهرستان‌ها در ۲۴ ساعت آینده از روند ضدعفونی کردن و رعایت بهداشت در مراکز، بازدیدی را داشته باشند و گزارش مربوطه را کتباً به دبیر کمیته اعلام کنند.

رئیس کمیته پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: معاونان و رؤسای شهرستان‌ها، نظارت‌ها و بازدیدها را باید با حفظ آرامش انجام دهند؛ با پیگیری‌های انجام‌شده، سرانه هر نفر 300 هزار ریال به‌منظور تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی به حساب مراکز شبانه ریزی واریز شده است تا بتوان بخشی از هزینه‌های مراکز در این امر پوشش داد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه‌های ما، سلامت و تهیه اقلام ضدعفونی‌کننده و بهداشتی برای جامعه هدف تحت حمایت است که با پیگیری سازمان بهزیستی کشور و از طریق بنیاد مستضعفان کشور قرار به تأمین نیازهای جامعه هدف در این بخش شده است.

ایزدپور گفت: قبل از شیوع این ویروس در کشور و از ابتدای بهمن‌ماه، اقدامات پیشگیرانه سازمان بهزیستی شروع و طی این مدت، ۱۰ دستورالعمل تهیه و به مراکز استان‌ها ارسال و پس از شیوع این ویروس در کشور و طبق گزارش ریاست سازمان بهزیستی کشور ۴۹ اقدام و فعالیت پیشگیرانه در این راستا عملیاتی شده است.

رئیس کمیته پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان تصریح کرد: تمام تلاش‌ها در شرایط فعلی، عدم خروج مردم از منزل است و در این راستا انتظار می‌رود مددکاران، کلینیک‌های مددکاری و مراکز روانشناسی و مراکز مرتبط با ایجاد ارتباط تلفنی و رفع نیاز مددجویان از این طریق امکان عدم خروج از منزل را برای ایشان تهیه کنند.

ایزدپور بیان کرد: پیرو تأکیدات گذشته، نباید شرایط فعلی خللی در امر خدمت‌رسانی به آحاد جامعه شود و فعالیت‌ها باید به نحو احسن انجام شود.

وی گفت: اقدامات و فعالیت‌های فوق‌برنامه که نیاز به خروج مددجویان از مراکز دارد، باید لغو شود و مدیران مراکز ملزم به استفاده از ظرفیت‌های داخلی به‌منظور پر کردن اوقات فراغت مددجویان هستند.

رئیس کمیته پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: در این راستا، دستور لغو دیدارها و ملاقات‌های غیرضروری را از طریق کمیته پیشگیری استان به رؤسا و مراکز تحت نظارت داده شده است.

قدردانی از «خادمان سفیدپوش مردم»

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان هم با صدور بیانیه‌ای از «خادمان سفیدپوش مردم» قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: ‍در روزهایی که کشورمان به خاطر بیماری کرونا درگیر مسائل و مشکلاتی شده و جو روانی ناشی از آن، روابط اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار داده و سبب نگرانی هم‌استانی‌ها شده است، مجموعه کادر بهداشتی و درمانی در استان سمنان در کمال ایثار و ازخودگذشتگی، صحنه‌های زیبایی از کمک و خدمت به همنوعان خود خلق می‌کنند که به‌عنوان جلوه‌های ویژه در تاریخ پرافتخار این مرزوبوم ماندگار خواهد شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان به هم‌استانی‌های گرامی توصیه می‌کند با حفظ آرامش و شکیبایی و رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی، همکاری لازم را با مسؤولان محترم برای برون‌رفت از این وضع به عمل آورند.

همچنین از زحمات و تلاش‌های رؤسای محترم دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و شاهرود، پزشکان، پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی در سطح استان به‌عنوان فرماندهان و سربازان خط مقدم مقابله با کرونا و دفاع از هم‌استانی‌ها تشکر و قدردانی می‌نماید.

بی‌شک خانواده‌های این عزیزان نیز در ثواب این مجاهدت عظیم شریک خواهند بود.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان از هم‌استانی‌های عزیز درخواست دارد با ایجاد پویش قدردانی از کادر درمانی، قدرشناسی و حمایت معنوی خود را از این عزیزان برای پیمودن این مسیر خطیر به عمل آورند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول