اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاشت 16 هزار نهال در 6 نقطه شهر سنندج/خبر دفن اموات در کوه آبیدر کذب است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی در6 نقطه از سطح شهر سنندج بیش از 16 هزار نهال غرس می‌شود.

کاشت 16 هزار نهال در 6 نقطه شهر سنندج/خبر دفن اموات در کوه آبیدر کذب است

شرمین شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: هر ساله در نیمه دوم اسفند ماه و در هفته‌ای که بنام منابع طبیعی نام‌گذاری شده اقدامات گسترده‌ای از سوی نهادهای مرتبط و همچنین شهروندان در خصوص نهال کاری صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: این سازمان به مناسبت هفته منابع طبیعی و در راستای رسالت کاری خود در زمینه احداث، احیاء و توسعه فضای سبز پایدار برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم را صورت داده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از کاشت 16 هزار نهال در 6  نقطه از سطح شهر به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات چاله‌کنی برای غرس نهال در آبیدر در حال اجرا است.

شریفی اعلام کرد: بذرکاری در محله فرجه به تعداد 2 هزار و 600 نهال از اوایل اسفند ماه امسال آغاز شده است.

وی گفت: آماده‌سازی و چاله‌کنی تپه پیر چنار واقع در انتهای مسکن مهر شهرک بهاران در حدود 20 هکتار برای کاشت 8 هزار نهال گونه مناسب از نوع بومی، مقاوم به آفت و نیاز به آب کم از دیگر نقاطی است که در هفته آینده نهال کاری آن انجام می‌شود.

 

شریفی افزود: آماده‌سازی و چاله‌کنی انتهای پارک کودک به سمت جاده حسن‌آباد به مساحت 4 هکتار جهت کاشت 2 هزار و 500 نهال از دیگر نقاطی است که نهال‌کاری در آن انجام خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: در انتهای پارک کودک و به دلیل بافت سخت زمین و همچنین تسریع در عملیات چاله‌کنی از بیل مکانیلی جهت انجام چاله کنی در این مسیر استفاده می‌شود.

وی به برخی شایعات در مورد دفن اجساد بیماران مبتلا به کرونا در ابیدر سنندج هم گریزی زد و  تصریح کرد: متاسفانه یکی از شهروندان با انتشار تصویری در فضای مجازی مدعی شده که این چاله‌ها برای دفن اموات مبتلا به ویروس کرونا کنده می‌شود که این ادعا کذب است.

شریفی افزود: احیا و واکاری قسمت‌هایی از پارک جنگلی توس نوذر و امانیه در آبیدر و همچنین واکاری رفیوژهای سطح شهر با بیش از 3 هزار نهال از دیگر اقدامات این سازمان با همکاری اداره کل منابع طبیعی جهت کاشت نهال در هفته آینده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول