اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتخابات درون حزبی آمریکا| رقابت تنگاتنگ بایدن و سندرز در «سه‌شنبه بزرگ»

نتایج اولیه انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در 14 ایالت مهم آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» با کسب 47 درصد آراء و 453 موکل انتخاباتی، پیشتاز است «برنی سندرز» با پیشتازی در «کالیفرنیا» در حال نزدیک شدن به بایدن است.

انتخابات درون حزبی آمریکا| رقابت تنگاتنگ بایدن و سندرز در «سه‌شنبه بزرگ»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با شمارش بیش از ۵۰ درصد از آراء انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ۱۴ ایالت مهم آمریکا، «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا هم‌اکنون با کسب ۴۷ درصد آراء و ۴۵۰ موکل انتخاباتی در صدر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا قرار گرفته است.

نتایج اولیه انتخابات درون حزبی آمریکا در مجموع ۱۴ ایالت آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه‌سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت و ویرجینیا نشان می‌دهد که «جو بایدن» با کسب ۴۷ درصد مجموع آراء‌و ۴۵۳ موکل انتخاباتی در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفته است. 

«برنی سندرز» سناتور ایالت «ورمونت» با کسب ۴۰ درصد آراء و ۳۸۲ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار گرفته است و بعد از وی، «مایکل بلومبرگ» میلیاردر رسانه‌ای آمریکا با کسب ۵ درصد آراء و ۴۸ موکل انتخاباتی جایگاه سوم را به خود تخصیص داده است.

آمار و ارقام اولیه حاکی از آن است تاکنون بایدن موفق به پیشتازی در ۱۰ ایالت «آلاباما»، «آرکانزاس»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اوکلاهما»، «تگزاس»، «تنسی» و «ویرجینیا» شود. از طرف دیگر، سندرز همچنان در چهار ایالت «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «یوتا»و «ورمونت» پیشتاز است.

 

*آلاباما

شمارش ۹۹ درصد از مجموع آراء انتخاباتی ایالت آلاباما با مجموع ۵۲ موکل انتخاباتی اعلام شده است که طبق آن بایدن با کسب ۶۳.۲ درصد از آراء انتخاباتی با اختلاف بسیار زیاد و ۴۰ موکل انتخاباتی، در جایگاه اول و سندرز با کسب ۱۶.۶ درصد و ۷ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و بلومبرگ با کسب 11.7 درصد آراء انتخاباتی و یک موکل انتخاباتی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

 

*اوکلاهما و ویرجینیا

شمارش آراء در ایالات اوکلاهما و ویرجینا به پایان رسیده است و بایدن در ایالت اوکلاهما با کسب ۳۹ درصد آراء و در ویرجینیا با کسب ۵۴ درصد آراء پیروز شده است. سندرز در اوکلاهما با کسب ۲۵ درصد و بلومبرگ با کسب ۱۴ درصد در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفته‌اند. در ایالت ویرجینیا، سندرز با کسب ۲۳ درصد آراء و «الیزابت وارن» با کسب ۱۱ درصد آراء در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در ایالت اوکلاهما با مجموع ۳۷ موکل انتخاباتی، بایدن با کسب ۲۱ موکل انتخاباتی، سندرز با ۱۳ موکل انتخاباتی و بلومبرگ با ۳ موکل انتخاباتی در جایگاه اول تا سوم رقابت‌های انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در این ایالت قرار گرفتند.

در ایالت ویرجینیا نیز با مجموع ۹۹ موکل انتخاباتی، بایدن موفق به کسب ۶۶ موکل انتخاباتی، سندرز با ۳۱ موکل انتخاباتی و وارن با دو موکل انتخاباتی جایگاه اول تا سوم رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها در این ایالت را به خود اختصاص دادند.

*اوکلاهما

*ویرجینیا

 

پیشتازی سندرز در ایالت تعیین کننده کالیفرنیا

علیرغم آنکه تاکنون بایدن در اکثر ۱۴ ایالت آمریکا اکثریت آراء را به خود اختصاص داده است، با شمارش ۶۷ درصد از آراء‌ انتخاباتی ایالت مهم کالیفرنیا با مجموع ۴۱۵ موکل انتخاباتی، «برنی سندرز» با کسب ۳۱  درصد آراء و ۷۲ موکل انتخاباتی در این ایالت مهم پیشتاز است و بایدن با کسب ۲۲ درصد و ۲۱ موکل انتخاباتی و بلومبرگ با کسب ۱۶ درصد آراء انتخاباتی و ۸ موکل انتخاباتی در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفته‌اند. وارن نیز تاکنون ۷ موکل انتخاباتی را در این ایالت از آن خود کرده است.

 

*کارولینای شمالی

شمارش آراء در ایالت کارولینای شمالی با مجموع ۱۱۰ موکل انتخاباتی نیز به پایان رسیده است که بایدن در نهایت با کسب ۴۳ درصد , ۵۶ موکل انتخاباتی در جایگاه اول قرار گرفته است و سندرز نیز با کسب ۲۴ درصد و ۲۶ موکل انتخاباتی و بلومبرگ با کسب ۱۳ درصد مجموع آراء و یک موکل انتخاباتی در جایگاههای بعدی قرار گرفته‌اند. وارن نیز در این ایالت دو موکل انتخاباتی کسب کرد.

*آرکانزاس

با شمارش ۱۰۰ درصد از آراء انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت «آرکانزاس» با مجموع ۳۱ موکل انتخاباتی، بایدن با کسب ۴۱ درصد از آراء و ۱۶ موکل انتخاباتی در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفته است و سندرز با کسب ۲۲ درصد آراء و ۸ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و بلومبرگ با کسب ۱۷ درصد از آراء و ۴ موکل انتخاباتی در جایگاه سوم رقابت‌های نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا قرار گرفته است.

 

*ورمونت

با اعلام ۱۰۰ درصد از مجموع آراء انتخاباتی ایالت ورمونت با مجموع ۱۶ موکل انتخاباتی، برنی سندرز با ۵۱ درصد و ۱۱ موکل انتخاباتی جایگاه نخست را به خود اختصاص داد و بایدن با کسب ۲۲ درصد آراء و پنج موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و وارن با کسب ۱۳ درصد آراء در جایگاه سوم قرار گرفتند.

*تنسی

با شمارش ۹۸ درصد از مجموع آراء انتخاباتی ایالت تنسی با مجموع ۶۴ موکل انتخاباتی، بایدن با کسب ۴۲ درصد از مجموع آراء و 28 موکل انتخاباتی در جایگاه اول و سندرز با کسب ۲۵ درصد از مجموع آراء و 15 موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و بلومبرگ با کسب ۱۶ درصد آراء و هفت موکل در جایگاه سوم قرار گرفته است. وارن نیز در این ایالت یک موکل انتخاباتی را از آن خود کرد.

 

*مینه‌سوتا

با اعلام ۱۰۰ درصد از نتایج آراء انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت مینه‌سوتا با مجموع ۷۵ موکل انتخاباتی، بایدن با کسب ۳۹ درصد آراء انتخاباتی و ۳۸ موکل انتخاباتی در جایگاه نخست قرار گرفت و سندرز با کسب ۳۰ درصد و ۲۶ موکل انتخاباتی و وارن با کسب ۱۵ درصد آراء انتخاباتی و ۱۰ موکل انتخاباتی در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفتند.

 

*کلرادو

با اعلام نتایج ۶۷ درصد از مجموع آراء انتخاباتی ایالت «کلرادو» با مجموع ۶۷ موکل انتخاباتی، سندرز با کسب ۳۶ درصد آراء و ۲۰ موکل انتخاباتی در جایگاه نخست نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا قرار گرفته است و بایدن با کسب ۲۳ درصد آراء و ۹ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و مایکل بلومبرگ با اختلاف اندک دو درصدی و کسب ۲۱ درصد آراء و ۹ موکل انتخاباتی در جایگاه سوم قرار گرفته است.وارن نیز در این ایالت یک موکل انتخاباتی به دست آورد.

 

*مین

با اعلام  ۸۰ درصد از نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت «مین» با مجموع ۲۴ موکل انتخاباتی، بایدن با کسب ۳۴ درصد آراء در جایگاه اول و ۸ موکل انتخاباتی، سندرز با اختلاف اندک یک درصد و کسب ۳۳ درصد آراء و ۸ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و وارن با کسب ۱۶ درصد آراء و دو موکل انتخاباتی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

 

*ماساچوست

با اعلام نتایج ۹۱ درصد از مجموع آراء انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت «ماساچوست» آمریکا با مجموع ۹۱ موکل انتخاباتی، بایدن با کسب ۳۴ درصد آراء انتخاباتی و ۳۴ موکل انتخاباتی در جایگاه نخست و سندرز با کسب ۲۷ درصد و ۲۶ موکل انتخاباتی و وارن با کسب ۲۱ درصد از آراء انتخاباتی و ۱۷ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

 

*تگزاس

با اعلام ۸۹ درصد از نتایج مجموع آراء انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت تگزاس با مجموع ۲۲۸ موکل انتخاباتی، بایدن با کسب ۳۳ درصد و کسب ۵۶ موکل انتخاباتی در جایگاه نخست قرار گرفته است و سندرز با کسب ۳۰ درصد و ۵۰ موکل انتخاباتی و بلومبرگ با کسب ۱۵ درصد و ۴ در جایگاههای دوم و سوم نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ قرار گرفتند.

 

*یوتا

با اعلام نتایج مجموع ۷۲ درصد از مجموع آراء انتخابات درون حزبی ایالت یوتا با مجموع ۲۹ موکل انتخاباتی، سندرز با کسب ۳۵ درصد از آراء و 9 موکل انتخاباتی در جایگاه اول و بایدن با یک موکل انتخاباتی و بلومبرگ با اختلاف چند دهم درصدی با دو موکل انتخاباتی در  جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

رأی‌گیری روز گذشته به «سه‌شنبه بزرگ» معروف است که به دلیل برگزاری همزمان انتخابات در ۱۴ ایالت به چنین نامی معروف شده است. در سه‌شنبه بزرگ،  تکلیف یک سوم کل مجموع موکلان انتخاباتی مشخص خواهد شد. نامزدی که در نهایت به ۱۹۹۱ موکل انتخاباتی دست پیدا کند، می‌تواند نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و رقیب «دونالد ترامپ» شود.

انتخابات درون حزبی بعدی دموکرات‌ها در تاریخ 10 مارس (20 اسفندماه) در 6 ایالت آیداهو، میشیگان، میسیسیپی، میسوری، داکوتای شمالی و واشنگتن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول