اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

برای افزایش سطح ایمنی بدن چه بخوریم؟

راهنمای خرید از میادین میوه و تره بار برای تغذیه سالم بر اساس راهنمای مدیریت تغذیه دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با تاکید بر لزوم حفظ تعادل و تنوع در مصرف تمامی مواد غذایی و دریافت تمامی ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز منتشر شد.

برای افزایش سطح ایمنی بدن چه بخوریم؟

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، استفاده مقادیرکافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدون و تنوع مصرف 6 گروه اصلی مواد غذایی با اولویت استفاده از میوه‌ها به منظور افزایش سطح ایمنی بدن، مورد تاکید است و در این میان، مصرف محصولات حاوی ویتامین C از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

بر اساس این گزارش، انواع میوه‌ها و سبزی‌های حاوی ویتامین C شامل سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، انواع جوانه، مرکبات (لیموتُرش، لیموشیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج)، کیوی، پیاز و شلغم می‌باشند.

انواع سبزی‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز و مرکبات که دارای ویتامین E می‌باشند، در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند، ضمن اینکه سبزی‌ها و میوه‌های تازه و خشک شده، حاوی روی و آهن و سبزی‌های برگ سبز و میوه‌ها، حاوی ویتامین B هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

همچنین در صورت عفونت و بروز تب، رژیم غذایی حاوی پتاسیم شامل انواع میوه مانند موز، آلو، زردآلو، طالبی، کیوی و پرتقال و محصولات فرنگی مشتمل بر اسفناج، جعفری، لوبیا، سبوس گندم، هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی و سیب زمینی توصیه می‌شود.

گفتنی است، تهیه انواع میوه و سبزیجات و صیفی‌جات تازه از جمله محصولات متنوع و مختلفی که در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی می‌توانند موثر باشند و مصرف آنها از سوی مراجع معتبر بهداشتی توصیه شده است، با کیفیت مطلوب و با قیمت مناسب که اختلاف آن با میانگین قیمت‌های سطح شهر به 40 درصد می‌رسد، در میادین میوه و تره بار امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول