اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 80 درصدی رشد اقتصادی عربستان در سال 2019 نسبت به سال قبل

بر اساس تحقیقات انجام شده، رشد بخش غیرنفتی اقتصاد عربستان به دلیل کاهش تقاضا و اخلال در چرخه تامین آن ناشی از شیوع ویروس کرونا به کمترین میزان در دو سال گذشته رسیده است.

کاهش 80 درصدی رشد اقتصادی عربستان در سال 2019 نسبت به سال قبل

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس تحقیقات انجام شده از بین کارشناسان حاکی از آن است که در ماه فوریه رشد بخش غیرنفتی اقتصاد عربستان به دلیل بحران‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در ده‌ها کشور جهان به کمترین میزان در دو سال گذشته رسیده است.

شاخص خرید مدیران در (PMI) عربستان در ماه فوریه با رسیدن به رقم 52.5 واحد کمترین میزان از آوریل سال 2018 به بعد به شمار می‌رود.

تیم مور، کارشناس مؤسسه IHS که نتایج این تحقیقات را ارائه داده است از ابتدای سال 2020 شاهد کاهش قابل توجه تمایل برای فعالیت اقتصادی و به طور کلی انجام امور اقتصادی در عربستان کاهش یافته و شرایط تجارت در این کشور با کمترین رشد در دو سال گذشته در حال انجام است.

وی تاکید کرد:‌آمارهای ماه فوریه نشان می‌دهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و اخلال در چرخه تامین عرضه کالا  عربستان از این منظر با چالش‌های جدی مواجه است. چراکه بسیاری از شرکت‌ها به سمت انبار کردن کالاها روی آورده و برخی دیگر نیز به دنبال منابع جدید تامین کالاهای حساس مورد نیاز خود هستند.

عربستان که بزرگترین صادر کننده نفت در جهان به شمار می‌رود در تلاش است با تقویت بخش غیرنفتی اقتصاد خود وابستگی اقتصادی خود به نفت را کاهش دهد.

مشکل اینجاست که طی 5 سال گذشته و به دلیل کاهش قابل توجه قیمت نفت در بازار جهانی و حالا هم شیوع ویروس کرونا پادشاهی عربستان در توسعه بخش غیرنفتی خود با مشکل مواجه شده است.

بر اساس آماری که اخیرا از سوی دولت عربستان اعلام شده این کشور در سال 2019 رشد اقتصادی تنها 0.3 درصدی را تجربه کرده که نسبت به پیش‌بینی قبلی 0.9 درصدی دولت عربستان بسیار کمتر بوده است.

از سوی دیگر نسبت به رشد اقتصادی سال 2018 بیش از 80 درصد افت داشته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول