اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

«عِرق به وطن» سبب پیشرفت و وابستگی به صنعت داخلی کشور می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی گفت: استفاده از تجهیزات و امکانات داخلی کشور می‌تواند نتایج و اثرات مختلفی داشته باشد و عِرق به وطن و میهن سبب پیشرفت و وابستگی به صنعت داخلی کشور می‌شود.

«عِرق به وطن» سبب پیشرفت و وابستگی به صنعت داخلی کشور می‌شود

محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره تولید ملی و تاثیرات آن بر زندگی مردم،‌گفت: استفاده از تجهیزات و امکانات داخلی کشور می‌تواند نتایج و اثرات مختلفی داشته باشد و رعایت چنین موضوعی در تصمیمات و زندگی شخصی می‌تواند بسیار مهم باشد و طبیعتاً در زندگی اجتماعی و تصمیم‌گیری‌های سازمانی هم می‌تواند تاثیر‌گذاری فوق‌العاده عالی داشته باشد.

عرق به وطن باعث پیشرفت و وابستگی به صنعت داخلی کشور می‌شود

وی افزود: مردم در کشورهای خارجی روی این موضوع عرق زیادی دارند و طبیعتاً همین عرق و وابستگی به صنعت داخلی در کشورهایی مانند ژاپن و کره باعث رشد روزافزون شده است که عملاً داشتن عرق  به وطن و میهن باعث پیشرفت می‌شود؛ بنابراین فکر می‌کنم این مساله خیلی مهم است و باید رعایت کنیم.  

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی ادامه داد: اگرچه ممکن است از لحاظ قیمت، کیفیت و حتی پیدا کردن جنس مناسب داخلی در بازار مشکلاتی وجود داشته باشد که ممکن است از مسائل خیلی شخصی مانند البسه و وسایل کار شروع شود تا خیلی از مسائل پیشرفته و صنعتی تجهیزات جدی‌تر ولی مطمئنا تاثیرگذار خواهد بود و در تصمیمات بعدی انسان می‌تواند اثرگذار و موثر باشد. 

کارهای پژوهشی و تولیدی باید به فرهنگ تبدیل شود

سیف افزود:  تولید ملی و استفاده از آن برای ما به عنوان کسانی که در دانشگاه‌ کارهای پژوهشی، تولیدی و دانش‌بنیان انجام داده‌ایم بسیار مهم است و عملاً این کار باید به یک فرهنگ تبدیل شود وگرنه خیلی از دستاوردها و کارکرد شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها عملا غیرقابل استفاده خواهد بود چون ممکن است در رقابت با خارجی‌ها فعلا قابل مقایسه نباشد ولی با بها دادن،‌ استفاده و اهمیت دادن به چنین موضوعاتی می‌توان باعث پیشرفت تدریجی شد و شکل‌گیری بازار برای کیفیت بهتر شود. 

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول