اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنوب سوریه | ارتش کنترل کامل «الصنمین» درعا را به دست گرفت

ارتش سوریه توانست با تسلیم تروریست‌ها شهر «الصنمین» در جنوب این کشور، آن را به طور کامل به کنترل خود در آورد.

جنوب سوریه | ارتش کنترل کامل «الصنمین» درعا را به دست گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری سوریه امروز (سه‌شنبه) خبر دادند که ارتش این کشور توانستند پس از چند روز درگیری شدید، کنترل کامل شهر «الصنمین» در استان درعا را به دست گیرد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، تروریست‌های مسلح وابسته به گروهک «ارتش آزاد» در حضور اهالی با حضور در مرکز «آشتی» واقع در مدرسه «الشرعیه» سلاح‌های خود را تحویل ارتش سوریه داده و خود را تسلیم کردند.

۲۶ تن از تروریست‌ها نیز طبق توافق راهی ادلب می‌شوند و استان درعا را ترک می‌کنند. اما هنوز برخی تروریست‌ها نیز حاضر به تسلیم نشده‌اند.

درگیری‌های شدید در این شهر که بخش‌هایی از آن هنوز در کنترل عناصر تروریستی باقی مانده بود؛ از روز یکشنبه شدت یافت و ارتش سوریه تروریست‌ها را در داخل شهر به محاصره در آورد.

استان درعا در ژوئن ۲۰۱۸ در پی توافق دولت سوریه با تروریست‌ها آزاد شد و برخی برخی مناطق کماکان در کنترل عناصر مسلح باقی ماند و کنترل مرز سوریه با اردن نیز به دست ارتش سوریه افتاد؛ اما در ماههای گذشته تروریست‌ها اقدام به نقض متعدد توافق سال ۲۰۱۸ کردند که ارتش سوریه نیز عملیات خود را در شهر الصنمین آغاز کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول