اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

کرونا منجر به همبستگی در فضای مجازی شد/ استفاده از مراجع خبری معتبر در اولویت باشد

یک کارشناس حوزه رسانه گفت: اگر توسعه فضای مجازی گرفتاری های متعددی را برای خانواده ها ایجاد کرده اما هم اکنون ویروس کرونا موجب همبستگی جذابی در فضای مجازی شده است.

کرونا منجر به همبستگی در فضای مجازی شد/ استفاده از مراجع خبری معتبر در اولویت باشد

به گزارش خبرنگار هنر و رسانه خبرگزاری فارس، حسن نجفی سولاری کارشناس حوزه رسانه در برنامه انعکاس رادیو گفت و گو اظهار داشت: اگر ما روزی نگران بودیم که توسعه فضای مجازی گرفتاری های متعددی را برای خانواده ها ایجاد کرده و موجب ناهنجاری و تعارض در خانواده ها شده اما هم اکنون ویروس کرونا موجب همبستگی جذابی در فضای مجازی شده است.

وی افزود: نعمت وجود فناوری اطلاعات و ارتباطات را در اینگونه مواقع، که مردم به یکدیگر ابزار محبت و همدردی می کنند و پویش خنده و نجات و امید را در فضای مجازی راه اندازی می کنند می توان درک کرد.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت ارتباطات درباره مصرف اینترنت بیان داشت: ما حدود دو ترابایت بر ثانیه اینترنت مصرف می کنیم اما شبکه ملی اطلاعات هفت ترابایت ظرفیت مصرف اینترنت را در سطح کشور فراهم کرده است لذا اگر مجموعه سرویس هایی که عمدتا در اینترنت مصرف می شوند به شبکه ملی اطلاعات منتقل شوند دیگر محدودیت پهنای باند نخواهیم داشت.

نجفی سولاری تصریح کرد: سواد رسانه ای به مردم این قدرت را داد که از این تهدید وحشتناک فرصت های خوبی را بسازند و یکدیگر را شاد کنند لذا اگر سرویس ها خدمات خوبی را در شبکه ملی اطلاعات با ظرفیت 9 میلیون شغلی ایجاد کنند مشکل کسب و کارها و فقر و بیکاری نیز حل خواهد شد.

وی از مسئولان درخواست کرد تا از فرصت ایجاد شده استفاده کنند و اطلاعات دقیق و عالمانه ای را به مردم ارائه دهند و با ابزار در اختیار خود، میزان نشاط و شادی را در مردم افزایش دهند.

کارشناس حوزه رسانه ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی نیز از این فرصت استفاده کند و کاری انجام دهد.

تلاش رسانه های بیگانه برای دروغ جلوه دادن آمارهای درست مسئولان

همچنین در ادامه امیدعلی مسعودی با اشاره به تأکید مدیریت سواد رسانه ای بر شناسایی تهدیدها و تبدیل آن ها به فرصت گفت: قبل از شیوع کرونا در ایران، جامعه شناسان در رابطه با ضعیف شدن همبستگی اجتماعی و دور شدن دلها و عدم قدردانی از خدمتگزاران مردم و بی تفاوتی به جامعه هشدار می دادند اما شیوع کرونا به عنوان یک تهدید موجب انسجام دوباره مردم شد.

این کارشناس فضای مجازی با تقدیر از همت رسانه ملی در انجام اطلاع رسانی دقیق و ایجاد همدلی افزود: ما در عین حال که با مشکل بزرگ کرونا مواجه شویم اما با انسجام و همبستگی و همدلی از این بحران نیز عبور خواهیم کرد و به سرمایه ملی بازخواهیم گشت.

وی برخورد قاطع قوه قضائیه با افرادی که در این حوزه از اعتقادات مذهبی سوء استفاده کردند و اقدامات دون شأن از مذهب انجام دادند را مثبت ارزیابی کرد و تأکید داشت: ما باید به ارزش های فرهنگی مان مراجعه کنیم و خوشبختانه بسیاری از کاربران فضای مجازی به ارزش های فرهنگی باز می گردند.

مسعودی در پایان اظهار کرد: رسانه های بیگانه تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا به مردم القا کنند که مسئولان آمارهای دروغین می دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول