اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۲۵ نفر رسید/ ترخیص ۵۶ بیمار مشکوک به کرونا در مشهد

مسؤول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ترخیص ۵۶ بیمار مبتلا به مشکلات حاد تنفسی از مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۲۵ نفر رسید.

مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۲۵ نفر رسید/ ترخیص ۵۶ بیمار مشکوک به کرونا در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا رحیمی عصر امروز در نشست با رسانه‌ها اظهار کرد: از ۳۰ بهمن ماه تا صبح امروز ۳۳۶ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی به مراکز درمانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده که از این تعداد ۲۷۰ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه بستری شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ترخیص ۵۶ بیمار مشکوک به کرونا خبر داد و حال عمومی آن‌ها را مناسب توصیف کرد.

وی تصریح کرد: از روز گذشته تا امروز نیز ۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کووید۱۹ در خراسان رضوی به ثبت رسید که بر این اساس تعداد بیماران مبتلا به این بیماری در این استان به ۲۵ نفر رسیده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در برخورد با ویروس کووید۱۹ نه باید خوش‌بینانه عمل کرد و نه بدبینانه، دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمام برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ارائه خدمت به مراجعین و بیماران از پایین‌ترین تا بالاترین سطح انجام داده است و علاوه بر آماده‌سازی تخت‌های بیمارستانی زیرپوشش از امکانات و ظرفیت بیمارستانی و بستری سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و بخش خصوصی نیز در صورت نیاز استفاده می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در دیدار کمیته علمی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مقرر شد دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کووید۱۹ در بقاع متبرکه و مساجد توسط این کمیته تنظیم و پس از تأیید استاندار ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: صبح امروز با تلاش کمیته علمی کووید۱۹ دانشگاه این دستورالعمل تدوین و برای تأیید و ارسال آن به مساجد و بقاع متبرکه به استانداری خراسان رضوی ارسال شد.

رحیمی تصریح کرد: دستورالعمل نحوه تدفین بیماران مبتلا یا مشکوک به ویروس کووید۱۹ نیز به سازمان آرامستان‌ها ارسال شده است تا اموات بدون آسیب به دیگران دفن شوند.

۴۸۰۰ تماس با سامانه اطلاع‌رسانی کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شماره‌های تماس ۱۹۱ و ۳۱۴۴۹۴۴۹ برای ارائه مشاوره در زمینه بیماری کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال شده، خاطرنشان کرد: شهروندان در دو روز گذشته حدود ۴ هزار و ۸۰۰ تماس در این زمینه داشته‌اند که کارشناسان به آن‌ها پاسخ داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان برای دریافت خدمات در زمینه ویروس کرونا در ساعات اداری می‌توانند به تمامی مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در ساعات غیراداری نیز (۱۴ الی ۲۱) ۹ مرکز خدمات جامع سلامت فعال و ارائه خدمات می‌دهند.

رحیمی افزود: با همکاری مدیریت بحران سازمان نظام پزشکی نیز ۱۰ کلینیک تخصصی خدمات سطح دو را به بیماران ارائه می‌دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: براساس مذاکره با نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح و انتظامی در سطوح عالی کشور مقرر شده است، دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمات را از آن‌ها دریافت کنند و بیمارستان‌های تحت اختیار آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند.

وی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت، انجام عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های خصوصی نیز لغو شده و امکان استفاده از ظرفیت این بیمارستان‌ها به‌طور کامل و به‌صورت خرید خدمت فراهم شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول