اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آمادگی دانشجویان بسیجی علوم پزشکی خراسان شمالی برای مقابله با کرونا / از تولید ماسک تا مشاوره مردمی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آمادگی دانشجویان داوطلب به خدمت برای مقابله با ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: این مجموعه آمادگی تولید ماسک، تهیه مواد ضدعفونی‌کننده برای عموم و همچنین مشاوره مردم را دارد.

آمادگی دانشجویان بسیجی علوم پزشکی خراسان شمالی برای مقابله با کرونا / از تولید ماسک تا مشاوره مردمی

صادق شاکری در گفت و گو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آمادگی نیروهای دانشجویی بسیجی و جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی طی نامه‌ای به دانشگاه و استانداری اعلام کرده که توانایی و ظرفیت نیروی متخصص اعم از پزشک، پرستار و داروساز بسیجی را برای انجام امور مختلف در راستای مقابله با بیماری کرونا در استان در اختیار می‌گذارد.

وی به امکان تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان نیز اشاره کرد و افزود: اگر مواد اولیه که الکل است به تیم تولیدی این مجموعه اعطا شود، این توانایی را داریم که روزانه به میزان حداقل هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده تولید و به بازار ارائه دهیم اما مشکل فعلی عدم تأمین الکل طبی برای این موضوع است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به همت دانشجویان بسیجی توانسته‌ایم ۲ کارگاه تولید ماسک در استان که پیش‌ازاین تعطیل بوده‌اند را شناسایی کرده و در حال رایزنی برای بازگشایی‌شان هستیم تا با ارائه نیروی کار و هماهنگی با مراکز تهیه مواد اولیه، این کارگاه راه‌اندازی شود و روزانه نزدیک هزار ماسک تولید کند.

وی از فعالیت دانشجویان در راستای ارائه مشاوره‌های تلفنی نیز خبر داد و افزود: تیم‌های تخصصی دانشجویی تشکیل‌شده و از روزهای آینده در سطح شهر برای آموزش پیشگیری مشغول خواهند شد.

شاکری در ادامه به فعالیت قرارگاه جهادی مقابله با کرونا در استان نیز خبر داد و گفت: اگر از بهیارها و پرستاران ساکن در خراسان شمالی، افرادی تمایل به حضور در استان‌های دیگر برای خدمت‌رسانی دارد می‌تواند اعلام آمادگی خود را به بسیج دانشجویی اعلام کنند تا به استان‌های موردنیاز اعزام شوند.

وی ادامه داد: همچنین دانشجویان رشته‌های پزشکی و سایر رشته‌های مربوطه که در دانشگاه‌های سایر استان‌ها مشغول به تحصیل هستند اما که اکنون به علت تعطیلی دانشگاه‌ها و کلاس‌ها در خراسان شمالی سکونت دارند نیز می‌توانند برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان در کشور آمادگی خود را اعلام کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان مجموع افراد داوطلب حاضر در این طرح‌ها و برنامه‌ها را تاکنون بالغ‌بر ۹۰ دانشجو اعلام و خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقه‌مند به خدمت می‌توانند با شماره 09102704151 ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت هیچ‌گونه مورد کرونا در استان مشاهده و شناسایی نشده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول