اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادلب | سراقب بعد آزادی مجدد در حال پاکسازیست؛ یک روستا در جنوب استان بازاشغال شد

منابع خبری معارض ضمن اذعان به تسلط مجدد ارتش سوریه بر شهرک راهبردی سراقب ادعا کردند که تروریست‌های وابسته به ترکیه یک روستا را در جنوب ادلب به اشغال خود درآوردند.

ادلب | سراقب بعد آزادی مجدد در حال پاکسازیست؛ یک روستا در جنوب استان بازاشغال شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری بین ارتش سوریه و نظامیان و تروریست‌های وابسته به ترکیه در استان ادلب ادامه دارد.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریستها- گزارش داد که این درگیری‌ها به شدت در جریان است و نیروهای ارتش سوریه توانستند شهر راهبردی «سراقب» را (دوباره) به صورت کامل آزاد کنند و مجددا کنترل آن را به دست گیرند.

این مرکز خبر داد که نیروهای سوری در حال پاکسازی این شهر هستند، ولی تروریست‌ها نیز در تلاش هستند که بتواند زمام امور را در این منطقه به دست گیرند.

ارتش سوریه پس از سال‌ها، در هفته‌های اخیر موفق شد چند منطقه از استان ادلب از جمله شهر سراقب را آزاد کند اما چهار روز پیش، تروریست‌ها با پشتیبانی ترکیه آن را دوباره اشغال کرده بودند (جزئیات بیشتر). 

به گزارش دیدبان، تروریست‌ها نیز در حال ادامه دادن اقدامات اشغالگرانه خود در داخل شهرک «کفر نبل» هستند و توانسته‌اند چند محله از این شهرک را اشغال کنند.

دیدبان همچنین خبر داد که در جریان حملات راکتی ارتش سوریه به یک مقر وابسته به ارتش ترکیه در منطقه «قمیناس» در ریف ادلب، چند سرباز ترکیه‌ای زخمی شدند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری معارض «بلدی» نیز گزارش داد که تروریستها در اطراف شهر کفرنبل، توانستند روستای «معرتموخص» و مزارع «البریج» را در شمال و غرب کفرنبل اشغال کنند.


موقعیت کفرنبل - سراقب - شهر ادلب

 

این پایگاه با این ادعا که ارتش سوریه در حال عقب‌نشینی از کفرنبل است، اذعان کرد که ارتش سوریه کنترل سراقب را مجددا به دست گرفته و تروریستها نیز در تلاشند که آن را دوباره اشغال کنند.

نیروهای سوری عملیات خود را برای آزادسازی استانهای حلب و ادلب از چهارم بهمن ماه گذشته آغاز کردند و موفق شدند پیشروی زیادی به دست آورند.

ترکیه اما با مشاهده شکست تروریستهای تحت حمایت خود، مستقیما وارد این نبرد شده تا بتواند مناطق تازه آزاد شده را مجددا اشغال کند.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول