اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سفر به دنیای بدون کرونا/ در خانه بمانید کتاب بخوانید

در این زمانی که همه می‌ترسیم با یکدیگر دست دهیم و عزیزانمان را در آغوش بگیریم، بازهم «کتاب» دوستی است که می‌توان در آغوشش گرفت، بویش کرد و با آن به دنیای بدون کرونا سفر کرد.

سفر به دنیای بدون کرونا/ در خانه بمانید کتاب بخوانید

خبرگزاری فارس – همدان؛ اگرچه این روزها بیش از هر زمانی دوست داریم با یکدیگر دست بدهیم و یا عزیزانمان را در بغل بگیریم اما همه به خوبی می‌دانیم که نمی‌توانیم. نتوانستنمان نه از آن روست که نگران خودمان هستیم، بلکه به این خاطر است که نگران دیگران هم هستیم. نگران اینکه خدا نکرده عزیزان را از دست بدهیم. اصلا این روزها منیت مطرح نیست، ما تنها نیستیم و هر گامی که برمی‌داریم ممکن است ناخواسته زندگی دیگران را به خطر بیندازیم. به همین دلیل بهتر است تنها در ضرورت منزل را ترک گوییم و در مکان‌هایی که تجمع زیاد است حاضر نشویم، این وظیفه انسانی ماست از هر مشربی که ذهن خود را سیراب می‌کنیم.

این روزها چه می‌شود خیابان‌گردی نکنیم و یا از آخرین اجناس موجود در فروشگاه‌ها اطلاع نیابیم. چه می‌شود که خیابان‌ها را متر نکنیم، پیاده‌راه‌های زیبای شهرمان را که دوست داریم تک تک المان‌هایش را لمس کنیم و مثل گذشته آن‌ها را در بغل بگیریم و عکسی به یادگار بگذاریم. چقدر این روزها احساس می‌کنیم داشته‌های بسیاری داریم.‌ تا زمانی که این خطور را برای شما می‌نویسیم تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان همدان به چهار مورد رسیده است و چه بهتر که در  خانه بمانیم و به جای خیابان‌گردی، کتاب به دست بگیریم. با غرق شدن در کتاب لحظه‌ای فارغ از همه دغدغه‌ها، آدمی به دنیایی می‌رود که کیفش را کیفور کند، ورق‌هایی که شما را به ذهن آدمی دیگر می‌برد. این عکس را ببینید:

همه آدم‌های اهل کتاب آن را می‌فهمند و برق چشمان این مردم را درک می‌کنند، از طرف همه خوره‌های کتاب از شما سخاوتمندانه دعوت می‌کنیم که به این جمع بپیوندید، این جمع یکی از معدود جمع‌هایی است که همه اعضای آن دوست دارند، هر روز بیشتر شوند، تا هر روز با افراد بیشتری بتوانند سخن بگویند تا هر روز کتاب‌های جدیدتری ببینند.

این کتاب‌ها اندیشه‌ها را به اشتراک می‌گذارند و دنیای پررمز و راز یک ذهن را برای ما روشن می‌کنند، در واقع کتاب همان ذهن‌خوانی است که بشر می‌خواهد به آن دست یابد، با این تفاوت که شما با خواندن یک کتاب ذهن آدمی را خواندید که جرات به خرج داده و قلم به دست گرفته تا سخنی تازه را بگوید.

 خانه‌نشینی شاید با تمام بدی‌هایی که دارد، جایی برای این بهانه که وقت نداریم تا کتاب‌ها را ورق بزنیم، باقی نمی‌گذارد، شاید خیلی‌ها را با کتاب آشتی دهد، رابطه خیلی‌های دیگر را محکم‌تر کند و یا خیلی‌ها را دوباره آشتی دهد.

این روزها بهتر است به جای اینکه راهی خیابان‌ها و پاساژها شویم، در خانه بمانیم و کاغذهای دوست‌داشتنی را ورق بزنیم و ببوییم، هم حق‌الناسی بر گردن نخواهیم داشت و هم ذهن را نرمشی می‌دهیم که آماده می‌شود، پروازی را تجربه کند فراتر از کهکشان‌ها، ما هم شما را تنها نخواهیم گذاشت، هر روز با کتابی آشنایتان خواهیم کرد. دنیای جدیدی در انتظار ماست. شما را دعوت می‌کنیم به یک کتاب، یک فنجای چای گرم و یک پنجره که پس از خواندن هر سطح از آن پنجره به بیرون نگاه کنید و بیندیشید!

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول