اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تصویب شیوه‌نامه مدیریت شهری برای مهار شیوع «کرونا»

عضو شورای عالی استان‌ها گفت: شیوه‌نامه مدیریت شهری برای مهار ویروس کرونا و نوع مشارکت و اقدام شهرداری‌ها در این زمینه در کمیسیون سلامت شورای عالی استان‌ها به تصویب رسید.

تصویب شیوه‌نامه مدیریت شهری برای مهار شیوع «کرونا»

کیانوش جهانبخش صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور، شهرداری‌ها و حوزه مدیریت شهری است که بتواند با نحوه صحیحی با بهره‌گیری برخی از پروتکل‌ها اقدام به مشارکت در مهار این بیماری واگیردار کند.

وی افزود: دو طرح و یک شیوه‌نامه در کمیسیون سلامت شورای عالی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شده است تا بتوانیم به نحو مناسبی مدیریت شهری را نیز در زمینه اقدام برای مهار ویروس کرونا فعال کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای عالی استان‌ها عنوان داشت: با توجه به این که در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و بسیاری از شوراهای شهر در سراسر کشور در حال تصویب بودجه شهرداری‌ها هستند لذا ضروری است تا شوراها سرفصل اعتباری مشخصی را به انجام مجموعه اقداماتی به منظور مهار ویروس کرونا اختصاص داده و از شهرداری‌ها بخواهند تا متناسب با مسائل و موضوعات منطقه‌ای و دغدغه‌های مطرح در شهر، در این زمینه مشارکت کنند.

جهانبخبش افزود: در برخی از شهرها نیز بودجه سال آینده شهرداری‌ها تصویب شده است و لذا می‌توانند از متمم بودجه در این زمینه استفاده کنند و تکلیف شهرداری‌ها برای هزینه‌کرد در زمینه مقابله با ویروس کرونا را مشخص کنند.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: برخی اماکن شهری نظیر ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی‌ها، فروشگاه‌ها، بازارها و مراکز خرید، خودروهای حمل زباله، مراکز تفکیک پسماند، محوطه‌های پیرامونی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌‌ها نیاز به ضدعفونی مستمر و استاندارد دارند که با توجه به تردد روزانه مردم در این حوزه و نیاز به این بخش‌ها ضروری است تا شهرداری‌ها طی فرآیندی دائمی تا رفع این تهدید این ویروس در کشورمان این وظیفه را به انجام برسانند.

وی همچنین بر اهمیت نظارت دقیق بر این اقدام شهرداری‌ها نیز تأکید کرد و بیان داشت: شیوه‌نامه این اقدام نیز در کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای عالی استان‌ها به تصویب رسید و بزودی با تصویب نهایی به شهرداری‌ها و شوراها ابلاغ خواهد شد.

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: برخی از استان‌های کشور با شدت کمتری با این پدیده مواجه هستند و صیانت از سلامت مردم در این زمینه بسیار مهم است که شهرداری‌ها می‌توانند با اقدامات پیشگیرانه به مهار این ویروس و جلوگیری از شیوع آن کمک فراوانی کنند به شرطی که شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های مناسبی در این زمینه در اختیار آنان قرار گیرد و اقدامات در این راستا با آزمون و خطا نباشد.

انتهای پیام/3264

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول