اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شوراهای شهر به جای دخالت در شهرداری‌ها نظارت کنند

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: شوراهای اسلامی شهر در استان تهران به جای دخالت در شهرداری‌ها نظارت کنند.

شوراهای شهر به جای دخالت در شهرداری‌ها نظارت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودهن، امروز مراسم تودیع و معارفه شهردار رودهن برگزار و حکمت امیری به عنوان شهردار رودهن معرفی و از زحمات رسولی که به مدت ۶ ماه سرپرست شهرداری رودهن بود، تقدیر شد.

عباسعلی عاشقی، رئیس شورای اسلامی شهر رودهن ضمن خوش‌آمدگویی به مسئولان و حضار، اظهار کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده و با حمایت‌های استانداری تهران و فرمانداری شهرستان دماوند و همکاری حوزه قضائی و بخشداری رودهن، مشکلات را به حداقل رساندیم و از شهردار جدید در خواست داریم تا در کمترین زمان مشکلات موجود را حل نماید.

حمیدرضا ذوالفقاری، بخشدار رودهن ضمن عرض تبریک به شهردار جدید رودهن، بیان کرد: تراکم جمعیت در رودهن رو به پیشرفت است و در حال حاضر یکی از اساسی‌ترین مشکلات رودهن، کمبود فضاهای آموزشی است که از شهرداری درخواست داریم تا جهت ساخت فضاهای آموزشی همکاری‌های لازم را انجام دادند.

علیرضا طاهری‌نسب، مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران در آئین تودیع و معارفه شهردار رودهن، اظهار کرد: بحث جمعیت شهر نشین ها نشان داده اکثر شهروندان ما در استان تهران که حدود ۷۵ درصد می شوند، شهر نشین هستند.

وی ادامه داد: ما باید تعلق خاطر و شرایط شهری را برای شهروندان ایجاد کنیم و برای دست پیدا کردن به این شرایط باید شرایط زیست و کیفیت زندگی را بالا ببریم.

طاهری نسب گفت: از طرفی مشارکت همه جانبه شهروندان را در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را فراهم کنیم تا شهروندان بتوانند درک صحیح از مسائل را داشته باشند.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری ادامه داد: با توجه به رشد سریع شهرها و نیازهایی که وجود دارد به نظر می‌رسد مساله‌ای که مدیر شهری باید به آن توجه کند، شناخته ناحیه است و اگر بتواند به حل مسائل جز ورود پیدا کند یک کارنامه درخشان برای او می باشد.

حمایت از بخش خصوصی به مدیریت کمک می‌کند

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری با اشاره به این که حمایت از بخش خصوصی و اشتغال زایی و در راستای اقتصاد مقاومتی و تعامل با ادارات شهرستان که در مجموعه مدیریت شهری کمک می‌کند، عنوان کرد: خلاقیت و فناوری برای ایجاد درآمد پایدار است و فقط به ساخت و ساز نباید بسنده کنند.

وی به برنامه پنچ ساله اشاره ک افزود: از نظر علمی یک مدیر شهری باید برنامه پنج ساله داشته باشد که مورد تاکید استانداری است و تمامی عملیات نوسازی و بهسازی و عمرانی را در آن برنامه بیاورد. تهیه سایت سایت های کلی و نگاه کارشناسی به معضلات شهرنشینی، توجه به مناطق حاشیه نشین افزایش نشاط اجتماعی و امیدبخشی و افراد به افراد جامعه و مدیر باید در اتاقش به روی شهروندان باز باشد تا مشکلات آنها را بشنود رسیدگی کند.

طاهری نسب با بیان این که شهرداری، شورای های شهر و خود شهر رکن های اصلی مدیریت شهری هستند، تصریح کرد: متاسفانه این پارلمان شهری به یک سطح پایدار نرسید که بتوان در راس مدیریت شهری خروجی خوبی داشته باشد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران اضافه کرد: تمامی مشکلات ما در اکثر شهرداری ها به خاطر دخالت بی مورد مدیران پارلمان شهری است و از همین جا از تمامی اعضای شورای اسلامی شهر تقاضا داریم به جای دخالت در امور شهرداری ها بر کار شهردار ها نظارت کنند.

رودهن از لحاظ مدیریت شهری زخم خورده است

حجت الاسلام والمسلمین تقیان رئیس حوزه قضائی در خصوص رودهن اظهار کرد: این شهر چه از نظر شهرداری و چه از نظر شورای شهر زخم خورده است.

وی ادامه داد: زخم عمیقی که بدنه مدیریت شهری وارد شده، باعث شده که آبروی شهر و حتی آبروی مسوولان زیر سوال برود.
تقیان گفت: شهردار جدید مسوولیت سنگینی دارد و باید اعتماد از دست رفته را برگرداند.

رئیس حوزه قضائی رودهن ادامه داد: مردم نسبت به مسوولان شهری بی اعتماد شدند و نمی‌توان اتفاقات قبلی را نادیده گرفت.
تقیان بیان کرد: نمی توان گفت تخلفاتی که صورت گرفت محصول چند سال اخیر بوده بلکه بلکه به ۱۰ یا ۱۵ سال قبل می گردد.

وی افزود: در کل شهر رودهن یک سری عقب‌ ماندگی‌های دارد که امیدواریم شهردار جدیو به کمک دیگر مسوولان این اعتماد از دست رفته را به شهر برگردانند و زمام امور را به دست بگیرید.

رئیس حوزه قضائی رودهن گفت: مهمترین مشکلات، ساخت و ساز غیر مجاز است که باعث شد هم از نظر فرهنگی و هم از نظر ساختمانی عقب باشد.

تقیان با بیان این که اولویت شهرداری باید بحث ساز و ساخت و ساز باشد و مشکلات اینجا ساخت و ساز غیر مجاز است، اضافه کرد: از شهردار جدید تقاضا داریم جلوی این ساخت و سازها را بگیرد.

شورای شهر کمک شهرداری باشد

حکمت امیری شهردار جدید رودهن نیز در این مراسم اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری یعنی شورای شهر و شهرداری که باید تلاش کنند که تعلق خاطر به وجود آورد و شهر را زیست محور شود تا فضاهای شهری را ارتقا پیدا کند و این مسیر نخواهد شد مگر همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری که از همین جا درخواست داریم شورای اسلامی شهر رودهن کمک شهرداری باشد.

وی ادامه داد: ساماندهی شهری، ساخت و سازها و... از مهم‌ترین برنامه هایی است که در آینده نزدیک در رودهن اجرایی خواهد شد.

امیری بیان کرد: همه باید به مجموعه شهری کمک کنند تا بتوانیم این امور را به سرانجام برسانیم.

شهردار رودهن افزود: شهر یک سیستم زنده است و نیاز به تنفس دارد و قطعا اگر یک انسجام باشد به موفقیت خواهیم رسید و باید تلاش کنیم که این آسیب اجتماعی در مدیریتی با آن مواجه شده ایم را به حالت قبل برگردانیم و دید مردم را نسبت به نظام و مدیریت شهری درست کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹/گ1/ث30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول