اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کرونا در آذربایجان شرقی؛ اخبار و گزارش ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هیچ مورد مثبتی از پادگان‌های آذربایجان شرقی اعلام نشده است، سربازخانه‌ها یکی از جاهایی هستند که هوشیارانه عمل می‌کنند، همچنین هیچ یک از زندانیان در استان، مورد مثبت اعلام نشده‌اند.

کرونا در آذربایجان شرقی؛ اخبار و گزارش ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی با اشاره به انتشار سریع و ابعاد آلودگی ویروس کرونا  اظهار داشت: معتقد هستیم امروز اکثر قسمت‌های آذربایجان شرقی (در حد شهر) مبتلا هستند، چرا که مراودات انجام شده و شرایط جوی این را نشان می‌دهد و ما مطمئن نیستیم دانشجو یا محصلی که تعطیل شده، در خانه مانده است و بیرون نمی‌رود.

وی با ارایه توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: علت عدم تطابق آمارهای ارایه شده از طرف ما و وزارت بهداشت، ارایه گزارش در زمان‌های متفاوت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت : از ۳۰ بهمن که مورد کرونای مثبت در قم گزارش شد، افرادی که در این مدت با علایم سرفه، تنگی نفس و تب و سندروم حاد تتفسی بستری شده‌ بودند، از نظر ما کرونا در آن نقش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار تعداد بستری‌ها با علایم حاد تتفسی، اظهار کرد: در مجموع از اول اسفندماه تا کنون، ۳۳۶ مورد بستری داشتیم که از ۲۶۳ نفر از آن‌ها نمونه گرفته شده و از این تعداد هم نتیجه تست ۱۵ نفر در استان مثبت بوده است که سه نفر آن‌ها فوت کرده‌اند .

وی بیان کرد: از ۱۲ نفر کرونا مثبت در آذربایجان شرقی، یک نفر در بیمارستان هشترود، یک نفر در بیمارستان مراغه، یک نفر در بیمارستان سراب بستری بوده و یک نفر در تبریز و در منزل خودش قرنطینه بوده و مابقی در بیمارستان‌های تبریز بستری هستند.

دکتر صومی خاطرنشان کرد: هیچ مورد مثبتی از پادگان‌های آذربایجان شرقی اعلام نشده است، سربازخانه‌ها یکی از جاهایی هستند که هوشیارانه عمل می‌کنند، همچنین هیچ یک از زندانیان در استان، مورد مثبت اعلام نشده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر وضعیت طوری شود که در بخش‌های ما بستری‌های متعدد وجود داشته باشد، دیگر بخش‌ها هم باید خدمات قبلی را ارایه دهند.
رئیس دانشگاه ضمن قدردانی از کادر درمان مشغول به خدمت در خط مقدم مبارزه با کرونا اظهار کرد: پوشیدن لباس فضایی به مدت هشت ساعت ویا بیشتر بسیار کار سخت وطاقت فرسایی است.

 صومی بیان کرد: با نیروهای موجود، کمبود نیرو نداریم، اما درمواقع مورد نیاز کمک گرفتن را در نظرگرفته‌ایم و الان با بسیج و فرماندهی سپاه عاشورا هماهنگ هستیم و نیروهای بسیج کوچه پس کوچه‌های شهر را ضدعفونی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص کنترل مبادی ورودی استان آذربایجان شرقی، گفت: مبادی "اردبیل- سراب" و "تهران-میانه-هشترود" بررسی و در روزهای آینده تمام ۱۱ ورودی کنترل خواهند شد.

وی از اعلام آمادگی داوطلبان برای کمک به پیشگیری از کرونا خبر داد و اظهار کرد: یکی از همکاران ما هزینه مجلس ترحیم پدرش را صرف هزینه برای پیشگیری از کرونا کرده و افراد زیادی برای کمک و حتی ضدعفونی کف بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

صومی با تاکید بر اینکه تنها آزمایشات انجام شده در کلینیک پاستور قابل اعتماد هستند، بیان کرد: آزمایش فقط برای افراد علامت‌دار و یا فردی که مواجهه مستقیم با این افراد دارد، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی موظف به پذیرش بیماران هستند، اظهار کرد: فقط افراد نیازمند به بستری به دو بیمارستان معین سینا و امام رضا (ع) ارجاع داده می‌شوند و نیازی به ارجاع هر بیمار با علایم مشکوک به این دو مرکز نیست.

وی اظهار داشت : بیماران نیازمند به ICU را خودمان و سایر بیماران را بیمارستان‌ها به مرکز آموزشی درمانی معین منتقل می‌کنند و لباس‌های حفاظتی لازم به نیروهای اورژانس ارایه شده است.

صومی خاطرنشان گرد: کرونا به هیچکس رحم نمی‌کند و هیچکس مصون از عفونت کرونایی نیست. هر فردی با علایم حاد تنفسی، کرونا مثبت تلقی می‌شود، مگر اینکه آزمایش خلاف این را ثابت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: هیچ مطالعه‌ای غذاهای لبنی یا دستگاه گوارش را جزو راههای انتقال کرونا نشان نداده است.

وی در ادامه این نشست با بیان اینکه ما هیچ نقشی در تهیه وتامین ماسک یا محلولهای ضد عفونی کننده ،نداریم و وظیفه ما قانون نظارتی می باشد افزود : اما ما پیگیر کمبود این اقلام هم هستیم. وزارت هم قول تخصیص سهمیه ماسک را داده بود که این سهمیه مختص به بیمارستان‌ها و بیماران است. در استانداری نیز تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد که اگر توزیع شود، ما بر توزیع آن نظارت خواهیم کرد.

صومی در بخش پایانی سخنانش به همه اقشار جامعه توصیه کرد: با رعایت بهداشت فردی و خودداری از تردد در مکان‌های پر رفت و آمد به سربازان خط مقدم کرونا در کنترل این ویروس کمک کنند.

انتهای پیام/600021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول