اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر خارجه سوریه: امیدواریم سفارت سوریه به زودی در طرابلس لیبی افتتاح شود

وزیر خارجه سوریه امروز پس از امضای یادداشت تفاهم با دولت شرق لیبی در خصوص افتتاح مقرهای دیپلماتیک، ابراز امیدواری کرد که سفارت سوریه به زودی در طرابلس لیبی افتتاح شود.

وزیر خارجه سوریه: امیدواریم سفارت سوریه به زودی در طرابلس لیبی افتتاح شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه امروز یکشنبه پس از امضای یادداشت تفاهم برای افتتاح مقرهای دیپلماتیک، گفت که امیدوار است به زودی سفارت سوریه در طرابلس افتتاح شود.

«عبدالرحمن الاحیرش» معاون رئیس پارلمان دولت لیبی و «عبدالهادی الحویج» وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی در دولت موقت لیبی در شرق این کشور امروز (یکشنبه) با «ولید المعلم» وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر سوریه دیدار کرد.

در این دیدار یادداشت تفاهمی میان وزیران خارجه سوریه و وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی لیبی برای افتتاح مقرهای دیپلماتیک و کنسولی، هماهنگی میان دو کشور در محافل بین‌المللی و منطقه‌ای در مقابله با مداخلات و تجاوز ترکیه و رسوا کردن سیاست‌های استعماری آن امضا شد.(جزئیات بیشتر)

طبق گزارش شبکه المیادین، المعلم گفت که امیدوار است به زودی سفارت سوریه در طرابلس افتتاح شود.

او افزود که در دیدار با هیأت لیبی چالش‌های پیش‌روی کشورها از جمله «تروریسم و اجیر کردن مزدوران» بررسی شده است.

وزیر خارجه دولت موقت لیبی نیز گفت که «به زودی مقر سفارت لیبی در دمشق را تحویل خواهیم گرفت و روابط ما شاهد بهبود چشمگیر خواهد بود.»

دولت موقت لیبی در شرق که ژنرال خلیفه حفتر نیز وابسته به آن است از حمایت چند کشور از جمله روسیه، مصر و امارات برخوردار است و در مقابل دولت وفاق ملی در طرابلس (غرب لیبی) به ریاست «فائز السراج» از حمایت ترکیه برخوردار است.

نیروهای شرق لیبی تحت امر حفتر از یازده ماه پیش با هدف سیطره بر طرابلس به مناطق حومه آن حمله کرده‌اند اما با مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شده و هنوز نتوانسته‌اند وارد شهر شوند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول