اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من | واردات کالا براساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: واردات اقلام خوراکی و کالا براساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود که مسئولیت آن برعهده گمرک است.

فارس من | واردات کالا براساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس من با ثبت موضوع «در واردات اقلام چینی، بررسی ویروس کرونا لحاظ شود» ابراز نگرانی خود را از واردات اقلام چینی اعلام کردند، لذا در این رابطه مصاحبه‌ای با حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت انجام شد که در ادامه آمده است:

حمید زادبوم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سؤال که با توجه به شیوع ویروس کرونا چه نظارتی بر واردات کالا صورت می‌گیرد، گفت: واردات کالا براساس پروتکل‌های بهداشتی بین ایران و سایر کشورها انجام می‌شود که مسئولیت نظارت بر این پروتکل‌ها برعهده وزارت بهداشت است. 

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید براینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای واردات کالا الزامی است، افزود: نگرانی مردم در این رابطه ناشی از عدم اطلاعات تجاری است، زیرا برای واردات کالا همانطور که ذکر شد، پروتکل‌هایی بین کشورهای واردکننده و صادرکننده به امضا می‌رسد که رعایت آنها الزامی است.

وی افزود: البته اغلب مواد غذایی و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و واردات مواد غذایی ما اندک است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: قطعاً پروتکل‌های بهداشتی، وزارت بهداشت و سازمان استاندارد توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران برای واردات کالا بررسی می‌شود و سپس اجازه ورود کالا به کشور داده می‌شود. 

زادبوم اظهار داشت: در مجموع، مسئولیت رعایت این پروتکل‌ها برعهده گمرک است و گمرک هم پروتکل‌های وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد را برای واردات کالا و اقلام خوراکی درنظر می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول