اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سپاه بیمارستان‌های سیّار خود را در شهرهای درگیر کرونا مستقر می‌کند

معاون امداد، بهداشت و درمان سپاه گفت: سامانه‌های بیمارستانی سیار خود به استعداد ۱۰۰ تخت را در شهرهای قم و رشت و سایر شهرها مستقر می‌کنیم.

سپاه بیمارستان‌های سیّار خود را در شهرهای درگیر کرونا مستقر می‌کند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، نشست خبری قرارگاه مقابله با کرونا سپاه پاسداران ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد. 

در ابتدای این نشست سردار احمد عبداللهی معاون امداد، بهداشت و درمان سپاه، اظهار داشت: امروز مجاهدین سلامت جان خود را کف دست گرفته اند و مشغول مداوای بیماران کر‌ونا هستند.

وی افزود: بعد از ورود بیماری کرونا به کشور مجموعه بهداشت و درمان سپاه هم در خدمت مردم بود، اما پس از تماس تلفنی فرمانده سپاه با وزیر بهداشت مبنی بر آمادگی سپاه برای مقابله با کرونا، روز گذشته وزیر بهداشت از سپاه درخواست همکاری کردند و قرار شد تا نیازمندی‌هایی که سپاه می تواند به آن پاسخ دهد را فراهم کنیم و از شب گذشته قرارگاه مقابله با کرونا در سپاه تشکیل شد که تا کنون سه جلسه برای مشارکت در این موضوع برگزار کرده ایم. 

سردار عبداللهی ادامه داد: در این حوزه برنامه ریزی برای در اختیار گذاشتن تخت های بیمارستانی و مراکز درمانی سپاه در سراسر کشور در خدمت مردم انجام شده است. به دنبال آن با توجه به درخواست وزارت بهداشت به کمک آنها در شهرهای رشت، قم، کاشان و استان گلستان هم در حال ظرفیت سازی هستیم و اعلام کرده ایم سامانه‌های بیمارستانی سیار خود به استعداد ۱۰۰ تخت را در شهرهای قم و رشت و سایر شهرها مستقر می‌کنیم.

وی گفت: در تهران پیش بینی ایجاد ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تخت را کرده ایم و برای استان گیلان هم پیش بینی ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی را کرده ایم. 

معاون بهداشت درمان سپاه تاکید کرد: انتظار داریم تا مردم توصیه های وزارت بهداشت را جدی بگیرند. امروز هم پیامی از سمت سپاه به مردم شریف دادیم که سپاه آماده است تا مانند گذشته در کنار مردم باشد تا این بحران هم رفع شود. این بیماری باید یک مشارکت ملی قابل حل است و امیدواریم که با مشارکت مردم و جدی گرفتن نکات بهداشتی مثل شیتشوی مرتب دستها این بیماری را پشت سر بگذاریم.

سردار عبداللهی با اشاره به لزوم ضد عفونی کردن سطوح و معابر سطح شهر، گفت: کار ضد عفونی کردن سطح شهر با استفاده از سامانه‌های جنگ نوین در شهر قم و رشت انجام شده است و در تهران هم در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به مطرح شدن برخی شایعات در فضای مجازی پیرامون تعداد دستگاه‌های ECMO در بیمارستان بقیةالله، گفت: در بیمارستان بقیةالله مجموعا یک دستگاه ECMO وجود دارد.

معاون بهداشت و درمان سپاه در باره وضعیت سلامت سربازان نیز گفت: تا کنون هیچ مورد ابتلا و حتی مورد مشکوکی از کرونا را در بین سربازان عزیز نداشته‌ایم.

در ادامه این نشست سردار علیرضا جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، گفت: از دو ماه پیش مجموعه های تحقیقاتی دانشگاه موضوع کرونا را رصد می کردند. دوستان محقق ما به جد همه موضوعات و به خصوص موضوع مدیریت بحران در چین را رصد می کردند تا آموخته‌هایی که لازم است را در زمان ضرورت استفاده کنیم. 

وی افزود: شاید بسیاری از محققین معتقد بودند که ویروس وارد کشور نمی شود و شاید غافلگیری ما هم از همین ناحیه بوده است. ده روز پیش متوجه شدیم که اولین بیمار در شهر قم و دومین بیمار هم در بیمارستان بقیه الله مبتلا شده‌اند که به رحمت خدا رفت و بلافاصله تعداد بیماران رو به افزایش رفت. 

فرمانده دانشگاه بقیه‌الله با بیان اینکه روزی که اولین بیمار کشف شد ما از لحاظ تحقیقاتی عقب نبودیم و امروز پزشکان ما خیلی خوب در حال مقابله با این بیماری هستند، تصریح کرد: از همان روزهای اول بحث ساخت واکسن را در دستور کار داشتیم. واکسن کرونا در دنیا هنوز ساخته نشده و در این باره بحث‌های فراوان و مطالعات جدی شروع شده است. در مجموعه دانشگاه از همان چند ماه پیش به جد روی این موضوع کار می‌کنیم و دوستان در حال کار روی طراحی واکسن کرونا هستند که احتمالا در کمتر از یک سال آینده این واکسن کشف شود.

سردار جلالی تاکید کرد: تحقیق روی داروی کرونا هم توسط سه تیم تحقیقاتی در حال انجام است البته یکی از داروها در مرحله آزمایشگاهی جواب مثبت داده است و امیدواریم در مرحله بالینی هم جواب بگیریم. در حوزه کیت تست کرونا هم کارهای خوبی شده است که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم. 

فرمانده دانشگاه بقیه الله با بیان اینکه آزمایشگاه ویروس شناسی ما از اولین مرکزی بود که توانست کار تشخیص ویروس را انجام دهد، گفت: اکنون در کمتر از هشت ساعت می توانیم ویروس را شناسایی کنیم و در روزهای آینده خبرهای خوبی به مردم عزیز ارائه می کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان در بیمارستان بقیةالله، اورژانس بیمارستان کاملا برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شده است، گفت: امروز حجم زیادی از بیماران ویزیت شده اند که ۳۰۰۰ بیمار به صورت سرپایی ویزیت شده اند. ظرفیت بیشتری برای بستری در بیمارستان بقیه الله آماده کرده‌ایم که بارها به وزارت بهداشت اعلام آمادگی برای ارائه کمک کرده ایم.

سردار جلالی گفت: تعداد زیادی از پزشکان ما از روز اول به بیمارستان نرفته‌اند، مجموعه بزرگی برای استراحت این عزیزان فراهم کرده‌ایم و در کنار آن یک نقاحت‌گاه نیز برای روز مبادا با ظزفیت بسیار بالا آماده کرده‌ایم.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه البه در پایان تاکید کرد: همه ظرفیت‌های سپاه به دستور سردار سلامی در جهت پشتیبانی وزارت بهداشت در این امر خطیر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول