اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

اختصاص یک کاروان حج تمتع به اساتید دانشگاه‌های تهران و البرز

رئیس ستاد عمره و‌ عتبات دانشگاهیان از فراهم شدن امکان اعزام کاروان ویژه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای تشرف به حج تمتع سال آینده به صورت محدود خبر داد.

اختصاص یک کاروان حج تمتع به اساتید دانشگاه‌های تهران و البرز

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: پیرو در خواست‌های مکرر دانشگاهیان ارجمند، به فضل پروردگار و عنایات خاصه رسول الله (ص) ‌و اهل بیت طاهرینش (ع) و با پیگیری‌های انجام شده ستاد و موافقت حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و مسئولان سازمان حج و زیارت، زمینه اعزام کاروان ویژه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهت تشرف به حج تمتع سال آینده به صورت محدود فراهم شد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت: اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان تهران و البرز که دارای سند ودیعه حج تا قبل از ۱۵ اردیبهشت ۸۶ باشند، می‌توانند در این کاروان ثبت‌نام کنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: حضور همکاران دانشگاهی در کاروان و برنامه‌ریزی فعالیت‌های خاص فرهنگی ـ آموزشی از ویژگی‌های این کاروان بوده و انشاءالله اساتید بزرگوار در کنار زیارت بیت الله الحرام، انجام مناسک حج و زیارت حرم مطهر رسول الله(ص) و قبور ائمه مظلوم بقیع(ع)، در توسعه و ترویج فرهنگ دینی و ارتقای معنوی فضای دانشگاه‌ها نقش موثری ایفا خواهند کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت زیارت گفت:زیارت و حضور در کنار مرقد پاک معصومان(ع)، تجدید عهد با محور توحید و امامت پیشوایان دین و نیز استوار ماندن در کشمکش‌های مختلف زندگی است. زیارت یعنی رفتن به سراغ اسوه‌ها و الگوهای ارزشی. از آنجا که الگوخواهی و الگو پذیری به صورت فطری در انسان وجود دارد، در مکتب جاوید اسلام اسوه‌های جاودانه‌ای معرفی شده اند که قرآن کریم هم به آن اشاره دارد: لقد کان لکم فی رسول الیه اسوه حسنه.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور ادامه داد: شور و اشتیاق زائر حج به زیارت، بیانگر رابطه دوستی و قلبی خاصی است که همه هزینه‌ها و رنج‌های سفر را آسان می‌کند و چه زیباست آن لحظه که زیارت بیت الله الحرام و نگاه به کعبه معظمه پس از سال‌ها انتظار نصیب مشتاقان می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در پایان تاکید کرد:اساتید محترم دانشگاه‌های تهران و البرز که واجد شرایط و متقاضی اعزام با کاروان مذکور به حج تمتع هستند، جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان (۵۳-۶۶۹۵۰۷۴۷- ۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول