اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کرونا پروازهای آسیا راهم تعلیق کرد

یونایتد ایرلاینز که سومین هواپیمایی بزرگ جهان محسوب می‌شود، اعلام کرد برخی پروازهای خود به قاره آسیا را به علت انتشار ویروس کرونا تعلیق کرده است.

کرونا پروازهای آسیا راهم تعلیق کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، یونایتد ایرلاینز که سومین هواپیمایی بزرگ جهان محسوب می‌شود، اعلام کرد برخی پروازهای خود به قاره آسیا را به علت انتشار ویروس کرونا تعلیق کرده است.

گسترش سریع ویروس کرونا، سفرهای خطوط هوایی و درآمدزایی سایر شرکت‌های مسافرتی را با ریسکی که تقریباً در طی یک دهه گذشته غیرقابل تصور بود، کاهش داده است.

تقاضای سفر هوایی با دو برابر سرعت اقتصاد جهانی رو به افزایش بوده است، اما اکنون این نقطه روشن در معرض خطر است. خطوط هوایی ایالات متحده و سایر سهام مسافرتی طی روزهای گذشته سقوط کردند زیرا کنفرانس‌های بزرگ دنیا لغو شد و این نگرانی‌ها زیاد شد که ممکن است مشتریان به دلیل شیوع COVID-19 از مسافرت خودداری کنند.

یونایتدایرلاینز که مقر اصلی آن در آمریکا واقع است، بیش از هر هواپیمایی در کشور آمریکا به مقصدهایی در قاره آسیا پرواز می‌کند و حالا با شیوع ویرو کرونا بخش زیادی از پروازهای آسیا به آمریکا و مسیر عکس آن به مدت طولانی لغو شده است.

سهام شرکت هواپیمایی American Airlines نیز با ۷.۷٪ کاهش به ۲۰.۶۰ دلار رسید که پایین‌ترین نرخ از زمان شروع معاملات پس از ادغام در سال ۲۰۱۳ با US Airways بود.

براساس آمار جدید، بیش از ۸۱ هزار  نفر با ویروس کرونا بیمار شده‌اند و موارد جدید در خارج از چین در حال افزایش است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به مردم توصیه کرده از سفرهای غیر ضروری به کره جنوبی خودداری کنند.

عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد ورود خارجی‌ها را برای اهداف زیارتی و گردشگری به طور موقت متوقف خواهد کرد.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی نیز هفته گذشته هشدار داد که تقاضای سفر هوایی امسال برای نخستین بار پس از یک دهه با کاهش عجیبی مواجه بوده و این اختلال بیش از ۲۹ میلیارد دلار به این صنعت زیان خواهد رساند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول