اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سقف درآمدی بودجه شهرداری در سال 99 به تصویب رسید

سقف درآمدی بودجه شهرداری تهران با 13 رأی موافق در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

سقف درآمدی بودجه شهرداری در سال 99 به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در دویست و دومین جلسه شورای شهر تهران موضوع سقف درآمدی بودجه شهرداری میان اعضای شورا مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

محسن هاشمی درباره سقف درآمدی بودجه اظهار داشت: این سقف 30 هزار و 574 میلیارد و 182 میلیون ریال در نظر گرفته شده است و اگر اعضای شورای مخالفتی با این مسأله دارند اعلام و نظرشان را بیان کنند.

هیچ یک از اعضای شورا با این سقف درآمدی بودجه مخالفت نکردند و سرانجام این مسأله جهت تصویب به رأی گذاشته شد.

پس از رأی‌گیری اعضا سقف درآمدی بودجه با 13 رأی موافق در شورای شهر به تصویب رسید.

پس از تصویب سقف درآمدی بودجه موضوع تبصره‌های مرتبط مطرح شد و حسن رسولی در این باره گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه حدود 4 مورد تبصره در نظر گرفته‌ایم و به نظرم به صورت جداگانه هر یک از این تبصره‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد و اعضای شورا نظراتشان را مطرح کنند.

در جریان تصویب تبصره‌های بودجه شهرداری اعضای شورا به برنامه‌های زیادی رای مثبت داند. به طور مثال طبق تبصره ۱۲ لایحه بودجه شهرداری تهران مجاز است در صورت وقوع حوادث پیش بینی نشده اعم از سیل، زلزله، طوفان، آتش سوزی و غیره تا سقف ۴ درصد از سرجمع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای کنترل اوضاع و عادی سازی وضعیت اقدام کند که به پیشنهاد ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت کلمه بیماری‌های مسری نیز به این لیست اضافه شد و در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران  به کلیات تبصره دوازدهم رأی مثبت دادند.

براساس تبصره ۱۳ هم به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در اجرای ماده شش قانون تاسیس کتابخانه‌های عمومی کشور از محل نیم درصد درآمدهای مستمر نقدی محقق شده، در قالب تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها کمک کنند که این تبصره نیز با رأی حداکثری به تصویب رسید.

در تبصره ۱۴ لایحه بودجه نیز به منظور کمک و حمایت از اشخاص حقوقی و حقیقی به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود که با تشخیص و دستور شهردار تهران به موسسات عمومی و عام المنفعه تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای یک نوبت در سال و برای کمک به اشخاص و موسسات حقوقی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال و برای اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال صرفا یک نوبت در سال کمک کنند؛ اما باید فهرست اشخاص حقوقی و موسسات خصوصی و میزان کمک دریافتی از طریق سامانه شفافیت به اطلاع عموم برسد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران  تبصره ۱۴ لایحه بودجه شهرداری را نیز به تصویب رساندند.

براساس تبصره ۱۵ لایحه بودجه ۹۹ در راستای حمایت از حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود به منظور جبران کسری هزینه‌های شرکت مترو معادل ۵۵۰۰ میلیارد ریال و کسری هزینه‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه معادل ۴۹۵۰ میلیارد ریال در قالب بودجه مصوب سال ۹۹ از محل سرجمع درآمدها به شرکت‌های مذکور پرداخت کند و گزارش آن را نیز به شورای شهر ارائه کنند.

 تبصره ۱۵ لایحه بودجه شهرداری تهران هم با رأی حداکثری اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول