اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تشکیل ستاد ویژه تهیه کالاهای بهداشتی در وزارت بهداشت/ قیمت با افزایش تولید کاهش می‌یابد

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت گفت: در مورد ماسک و مواد ضدعفونی کننده ستادی در سازمان غذا و دارو تشکیل و اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود.

تشکیل ستاد ویژه تهیه کالاهای بهداشتی در وزارت بهداشت/ قیمت با افزایش تولید کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران "سامانه فارس من" با ثبت سوژه " لزوم تشکیل ستاد ویژه گرانی به دلیل کرونا"‌ خواستار تشکیل ستادی برای مبارزه مستقیم با گرانفروشی و سودجویی حاصل از شیوع ویروس کرونا شدند.

در این رابطه خبرنگار فارس مصاحبه‌ای با سیدداوود موسوی عضو هیأت مدیره و معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت انجام داد که در ادامه آمده است:

سیدداوود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت:‌ موضوع رصد و پایش کالا به صورت ویژه در دستور کارگروه تنظیم بازار قرار دارد و مواردی که مشکلاتی وجود دارد این کارگروه اقدامات خود را انجام می‌دهد.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت بیان داشت: در مورد ماسک، ژل و مواد ضد عفونی کننده ستاد ویژه‌ای در سازمان غذا و دارو به نمایندگی این سازمان، معاون تولید امور صنایع وزارت صمت، تشکیل و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود. 

وی اظهار داشت: به دلایل شرایط خاص داروخانه‌ها و رعایت موازین بهداشتی و بر اساس قوانین موجود نظارت بر داروخانه‌ها بر عهده وزارت بهداشت است. 

* بازرسان سازمان حمایت امکان حضور در داروخانه‌ها را ندارند

موسوی گفت:‌ امکان حضور بازرسان سازمان حمایت و سازمان‌های صنعت معدن و تجارت در داروخانه‌ها به دلیل موانع قانونی امکان پذیر نیست و این وظیفه متوجه بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی و تعزیرات است؛ لیکن در گشت‌های مشترک با دستگاه‌های مرتبط انبارهای مختلفی کشف و پرونده‌های مختلفی در این ارتباط مضافا گرانفروشی توزیع کنندگان تشکیل شده است. 

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت اظهار داشت: با پیگیری به عمل آمده و تلاش برای افزایش سطح تولید با تغییر خطوط تولید و اخذ مجوزهای لازم در حداقل زمان ممکن برای تولید انواع ماسک به ویژه برای تامین ماسک‌های n95 و همچنین استقرار بازرس مقیم از سوی سازمان حمایت در محل واحدهای تولیدی جهت نظارت بر تحویل کالا حسب حواله‌های صادره از سوی سازمان غذا و دارو و جلوگیری از تحویل به عوامل غیر درب کارخانه و توزیع از طریق شرکت‌های پخش منتخب در سطح عرضه، داروخانه‌ها و مراکز درمانی قطعا به واسطه تامین مکفی کالا قیمت‌ها متعادل خواهد شد و تخلفات به حداقل ممکن خواهد رسید. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول