اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«کرونا» مصرف آب در کرمانشاه را 2.5 برابر کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افزایش 2.5 برابری مصرف آب به دنبال شیوع بیماری کرونا خبر داد و از مشترکان خواست مصرف را مدیریت کنند تا همه بتوانند از آب کافی بهره‌مند شوند.

«کرونا» مصرف آب در کرمانشاه را 2.5 برابر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان کرمانشاه، علی‌رضا تخت‌شاهی اظهار داشت: به دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا در کرمانشاه و ضرورت رعایت بیشتر نکات بهداشتی از سوی شهروندان و همچنین هم‌زمانی آن با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب به صورت چشمگیر و بی‌سابقه‌ای در کرمانشاه افزایش یافته است.

وی از افزایش حدود 2.5 برابری مصرف آب طی روزهای اخیر خبر داد و افزود: این امر سبب شده در برخی نقاط شهر افت فشار را شاهد باشیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، این افت فشار با وجود افزایش تولید، تامین، ذخیره و پمپاژ آب با حداکثر ظرفیت به درون شبکه توزیع رخ داده است.

برنامه‌ای برای قطعی آب در کرمانشاه نداریم

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین هر شهروند کرمانشاهی به منظور رعایت نکات بهداشتی پیشگیری از کروناویروس در شبانه‌روز حداقل 120 لیتر از مصرف خود را تنها صرف شست‌وشوی دست و صورت می‌کند، تصریح کرد: این درحالی است که سایر مصارف بابت نظافت و بهداشت نیز از زمان شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های بهداشتی افزایش یافته است.

تخت‌شاهی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا سبب شد تا برنامه‌های قطعی آب از پیش تعیین شده برای اصلاح شبکه را حذف کنیم، بیان کرد: در حال حاضر برنامه‌های قطعی آب برای اصلاح شبکه را به زمان دیگری موکول کرده‌ایم، اما ممکن است موارد اجتناب ناپذیری مانند رخ دادن حادثه و شکستگی شبکه یا خط انتقال در برخی نقاط شهر پیش بیاید و ناچار به قطع چندساعته آب شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: هم اکنون هیچ برنامه‌ای برای قطعی برنامه‌ریزی شده آب در کرمانشاه نداریم.

تخت‌شاهی از شهروندان خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی، تا حد امکان از مصارف غیرضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، درها و پنجره‌ها فعلا خودداری کنند تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مشکل می‌توانند با شماره 122 که شبانه روز پاسخ‌گوی سئوالات مردم است، تماس بگیرند.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: هرگونه قطع آب در سطح استان از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول