اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

هیچ مورد مثبتی مبنی بر وجود بیماری کرونا در خاش گزارش نشده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش با اشاره به اینکه تمامی گروه های بهداشتی و درمانی مستقر در شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند گفت: تا کنون هیچ مورد مثبتی مبنی بر وجود بیماری کرونا در شهرستان خاش گزارش نشده است.

هیچ مورد مثبتی مبنی بر وجود بیماری کرونا در خاش گزارش نشده است

رضا کرد صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در خاش اظهار داشت: مطابق دستورالعمل های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ستاد بحران شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش نیز تشکیل  و تیم های واکنش سریع در سطح شهرستان فعال شد.

وی افزود: کار آگاه‌سازی و آموزش های لازم جهت پیشگیری از بیماری کرونا بصورت حضوری با شناسایی نقاط آسیب پذیر و مراکز تجمعی سطح شهرستان توسط گروه های مشخص شده در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه در این ایام تمامی مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی خاش مطابق استانداردها و روندنماهای وزارت بهداشت به مراجعین  خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود گفت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۳ شهید بهشتی خاش به عنوان مرکز غربالگری سطح شهرستان انتخاب شده تا بیماران تنفسی و دارندگان علایم بیماری کرونا از ساعت ۸ لغایت ۲۴ به این مرکز مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش با اشاره به اینکه تمامی گروه های بهداشتی و درمانی  مستقر در شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند افزود: تا کنون هیچ مورد مثبتی مبنی بر وجود بیماری کرونا در شهرستان خاش گزارش نشده است.

کُرد یادآور شد: در صورت مواجه با مورد مثبت بیماری کرونا ساختمان اورژانس قدیم بیمارستان امام خمینی (ره) خاش با ظرفیت ۲۵ تخت خواب آماده سازی شده است.

رضا کُرد با اشاره به احتمال افزایش بیماری کرونا طی هفته آینده در استان تاکید کرد: باتوجه به تعطیلات پیش رو مردم از سفرها و تردد های غیر ضروری به خارج از شهر و حضور در مراکز تجمعی مثل بیمارستان ها و بازار خودداری نمایید.

وی اذعان داشت: برای مقابله با ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق کاهش استرس،تنظیم خواب کافی و رعایت رژیم غذایی متعادل شامل شیر و لبنیات ،نان و غلات،پروتئین های گیاهی و حیوانی ،میوه سبزیجات امکان پذیر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش با بیان اینکه نظر علما و روحانیون در برگزاری نماز جمعه مهم و قابل احترام است گفت: پیشنهاد میشود با توجه به اینکه شهرستان خاش اکنون از شرایط هوایی معتدلی برخوردار است در صورت امکان نماز جمعه در مکان ها و فصاهای باز ادا شود.

کرد بیان داشت: مردم دقیق ترین و موثق ترین اخبار مرتبط با بیماری کرونا را از طریق خبرگزاری های رسمی،رسانه ملی و سایت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی دنبال کنند و به شایعات فضای مجازی دامن نزنند.

به گزارش فارس شسشوی دست ها با آب و صابون،پوشاندن بینی و دهان هنگام عطسه و سرفه،جلوگیری از تماس نزدیک با افرادی که علایم سرماخوردگی و آنفولانزا را دارند و عدم تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی یا دام های زنده و.... از جمله اقدامات پیشگیرانه در ابتلاء به بیماری کرونا است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول