اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بیمارستان «سیریک» و یک دهه غفلت!/ افتتاحی که «8 سال» طعم شیرین آن چشیده نشد

پس از گذشت هشت سال از افتتاح بیمارستان سیریک، اکنون تنها مرکز درمانی این شهر با کمک خیرین در مسیر پیشرفت و توسعه و بهره‌برداری قرار گرفته است.

بیمارستان «سیریک» و یک دهه غفلت!/ افتتاحی که «8 سال» طعم شیرین آن چشیده نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، سال ۱۳۹۰ بیمارستان امام سجاد(ع) شهرستان سیریک با حضور جمعی از مسؤولان افتتاح شد تا مردم این شهر دیگر برای درمان به شهرستان‌های مجاور مراجعه نکنند.

در هشت سال اخیر بیمارستان سیریک با فراز و نشیب‌های فراوانی روبرو بود. نبود تجهیزات لازم از یک سو و از سوی دیگر کمبود متخصص مردم این شهر بندری را رنج می‌داد. رنجی که بارها مورد انتقاد مسؤولان شهرستانی قرار گرفت.

وضعیت بیمارستان سیریک باعث شده بود مردم همچنان جاده پرپیچ و خم میناب و بندرعباس را برای درمان و انجام امورات درمانی طی کنند، مصافت‌هایی که علاوه بر هزینه‌های بالا باعث آزار و اذیت بیماران نیز می‌شد.

مهرماه سال‌جاری طی حکمی رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) شهرستان سیریک معرفی تا این بیمارستان پس از سال‌ها صاحب رئیس شود.

حضور صلاح‌الدین سفاری باعث شد تا با ارتباط و تعامل با خیرین و بهره‌گیری از توان نیروهای بومی، تحولات خوبی در تنها بیمارستان سیریک رخ دهد. تحولاتی که اکنون مردم منطقه با دغدغه کمتری نسبت به مشکلات بخش درمان در این شهرستان، زندگی و در مواقع نیاز از ظرفیت‌های بیمارستان بهره‌مند می‌شوند.

بیمارستانی که تا دیروز نیازهای مردم شهرستان بندری سیریک را مرتفع نمی‌کرد اکنون در مواقع نیاز پاسخ‌گوی بیماران شهرستان جاسک هم نیز هست و حتی گاهی از اطراف میناب و بشاگرد هم به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند.

نقش خیرین در توسعه بیمارستان سیریک ستودنی است

امام جمعه اهل سنت بندرسیریک در این باره گفت: خیرین سیریک همیشه ثابت کرده‌اند در مواقع نیاز در کنار دولت هستند.

شیخ عبدالعزیز افراز افزود: بیمارستان سیریک باید در بخش‌های مختلف جهت پاسخ‌گویی به نیاز شهروندان توسعه یابد.

وی اشاره کرد: در این چند ماه اتفاق‌های خوبی در بیمارستان امام سجاد(ع) سیریک رخ داده است که باید همگان برای تداوم آن نقش‌آفرینی نمایند.

شیخ افراز عنوان داشت: بخش درمان یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار در زندگی مردم است که علاوه بر نگاه ویژه دولت، خیرین نیز باید در این حوزه پیشرو باشند.

امام جمعه اهل سنت سیریک تصریح کرد: سلامت، نعمتی است که باید آن را قدر دانست و از همه خدمتگذاران در بخش سلامت کمال تقدیر و تشکر دارم.

به توسعه بیمارستان سیریک کمک می‌کنیم

شهردار بندرسیریک عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نهادهایی که می‌تواند ضمانت‌بخش نعمت ارزشمند سلامتی مردم باشد، مجموعه بهداشت و درمان است که از جهات مختلفی دارای اهمیت فراوان است و تأثیرات بسزایی بر امنیت سلامت جامعه دارد.

عادل کمالی اظهار داشت: شهروندان با تغیرات خوبی که در بیمارستان رخ داده است امید دارند روزی بیمارستان سیریک به جایگاهی که در خور شأن مردم این شهرستان باشد، برسد.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم که تأمین سلامت جامعه فقط بر عهده یک نهاد یا سازمان نیست و تمامی نهادها بر اساس تأثیرگذاری خود در جامعه  در بسترسازی و به دست آوردن امنیت و سلامت سهیم هستند و در این رو از هیچ تلاشی برای توسعه بیمارستان سیریک دریغ نخواهیم کرد.

شهردار بندرسیریک تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، شاخصه‌های درمان در شهرستان در حال رشد است.

خیرین تا ارتقای شاخص‌های درمانی سیریک دست از تلاش بر نخواهند داشت

خیر بخش سلامت شهرستان سیریک با بیان اینکه خیرین برای توسعه بخش درمان از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهند کرد، گفت: هدف‌گذاری‌های خوبی برای توسعه بیمارستان سیریک صورت گرفته است که نیازمند همراهی همگانی است.

خالد کمالی ادامه داد: با توجه به نگاه خوب ریاست بیمارستان و با توجه به اهمیت بخش درمان که با زندگی شهروندان در ارتباط است، خیرین از هیچ تلاشی برای ارتقای شاخص‌های درمانی سیریک دریغ نخواهند کرد.

وی افزود: تاکنون حرکت‌های خوبی با همراهی دوستان در سطح بیمارستان حاصل شده است که برای تداوم آن باید تمامی خیرین و دغدغه‌مندان در کنار مسؤولان بیمارستان تلاش کنند.

عضو مجمع خیرین بیمارستان امام سجاد(ع) سیریک تصریح کرد: از روز نخست خیرین بر اساس اولویت‌بندی انجام شده برای رفع نیازهای بیمارستان تلاش می‌کنند و تا رسیدن سیریک به شاخص‌های مد نظر در بخش درمان، این تلاش‌ها ادامه خواهد یافت.

افق روشنی برای بیمارستان سیریک در راه است

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) سیریک با بیان اینکه فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه درمان شهرستان در سایه همدلی بوده است، گفت: تدوام موفقیت‌ها و رشد این حوزه تنها در سایه همدلی و تلاش محقق بوده است.

صلاح‌الدین سفاری ادامه داد: همراهی مردم و خیرین با بیمارستان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه در بخش‌های مختلف بیمارستان شود.

وی اظهار کرد: مشارکت و همراهی خوب خیرین سیریک ستودنی است و با این روند رو به رشد شاهد اقدامات اثرگذاری خواهیم بود.

سفاری افزود: با هدف‌گذاری لازم در ماه‌های اخیر شاهد راه‌اندازی بخش‌های جدید در بیمارستان امام سجاد(ع) شهرستان سیریک بوده‌ایم.

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) سیریک در ادامه عنوان داشت: حضور پزشکان متخصص در بیمارستان برای رفاه حال شهروندان سیریکی یکی از دغدغه‌هایی بود که در روزهای اول پیگیری و در حال حاضر دو پزشک متخصص کودکان و داخلی به‌صورت تمام‌وقت در بیمارستان مستقر هستند.

وی بیان کرد: ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی جهت تسهیل در خرید دستگاه سونوگرافی با کمک خیرین، دستگاه فوق پیشرفته سونوگرافی با قابلیت‌های سونوگرافی تمامی اندام‌های بدن، سونوگرافی بر روی ناهنجاری‌های جنینی و... برای اولین بار در بیمارستان سیریک با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیرین خریداری که تاکنون مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان آن توسط خیر نیک‌اندیش خالد کمالی پرداخت شده است و مابقی مبلغ نیز انتظار می‌رود با مشارکت دیگر خیرین تأمین گردد که بزودی و پس از حضور شرکت مربوطه، این دستگاه که از نیازهای مبرم شهرستان بود راه‌اندازی خواهد شد.

سفاری افزود: همچنین با پیگیری‌های انجام شده از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یک دستگاه بیهوشی جهت فعال‌سازی اتاق عمل بیمارستان تهیه و از نیمه اول سال جدید و پس از تأمین نیرو، اتاق عمل بیمارستان شهرستان سیریک راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: ماشین لباس‌شویی صنعتی ۵۰ کیلویی با کارکرد خشک‌کننده، آبگیر و اتو با کمک دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حال خریداری است و تا پایان سال نصب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) سیریک تصریح کرد: اصلاح ساختار اورژانس بیمارستان در دستور کار است که نقشه فنی آن تهیه و توسط دانشگاه علوم پزشکی تأئید و ابلاغ نهایی شده است که توسط خیرین شهرستان سیریک انجام خواهد شد. این در حالی است  که تاکنون ۳۰ درصد هزینه‌های آن تأمین و امید است مابقی هزینه‌ها نیز توسط خیرین دیگر تأمین شود.

سفاری اظهار داشت: ساختمان تالاسمی بیمارستان با توجه به وجود بیماران تالاسمی در سطح شهرستان از نیازهای بخش درمان در سیریک بود که این مجموعه با پیگیری‌های انجام شده و مشارکت خیر بزرگوار یوسف حاجی‌زاده در ۱۶۰ متر مربع در حال ساخت است.

وی در ادامه گفت: راه‌اندازی بخش تریاژ در اورژانس، راه‌اندازی کلنیک دیابت، راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی، راه‌اندازی بخش تالاسمی، راه‌اندازی بانک خون، راه‌اندازی اتاق بازی در بخش کودکان، راه‌اندازی مؤسسه خیریه بیمارستان، تفکیک فعالیت‌های مالی، ساماندهی سیستم تلفن بیمارستان، استقرار واحد نگهبانی و جدول‌کاری و محوطه‌سازی بیمارستان از دیگر اقداماتی است که در ماه‌های اخیر در بیمارستان امام سجاد(ع) شهرستان سیریک با تلاش مجموعه همکاران و حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی و همراهی خیرین، مؤسسه خیریه فاروق و مسؤولان شهرستان صورت پذیرفته است.

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) سیریک در پایان عنوان کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده و همراهی خوب خیرین، بیمارستان سیریک روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است.

انتهای پیام/۸۸۰۴۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول