اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شهردار مشهد: مکان‌های تجمعات از امشب ضدعفونی می‌شود

شهردار مشهد گفت: با توجه به اینکه وارد مرحله پیک و خطر شده‌ایم، باید مکان‌های تجمعات را ضدعفونی کنیم که از امشب این اقدام آغاز می‌شود.

شهردار مشهد: مکان‌های تجمعات از امشب ضدعفونی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا کلائی امشب در برنامه زنده اشاره که از شبکه استانی سیما پخش شد، با بیان اینکه باید زنجیره رفت و آمد ویروس بین افراد را بشکنیم، اظهار کرد: از ۳۰ بهمن ماه قبل از اینکه پروتکل‌ها بیاید اقدامات خود را شروع کردیم. 

شهردار مشهد ادامه داد: از اقداماتی که انجام شده می‌توان به ضدعفونی مکان‌های تجمع اشاره کرد، همچنین کارکنان خود را مورد حمایت قرار دادیم، موضوع الکترونیکی شدن بسیار جدی است و اقدامات شهر هوشمند اینجا به‌کار آمد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم کرونا را پشت سر می‌گذاریم، اما اینکه چقدر طول بکشد و با چه هزینه‌ای باشد و چقدر تلفات برجا بگذارد، بستگی به مردم دارد.

کلائی تصریح کرد: همه ما موظف به رعایت کردن هستیم، بسیاری از افراد حضورشان در مکان‌های عمومی و تجمع ضروری نیست، خیلی مهم است که درک کنیم که دو هفته آینده دوران اوج این بیماری است، اگر مردم جدی بگیرند و رعایت کنند، این مسئله را پشت سر می‌گذاریم.

شهردار مشهد تاکید کرد: مردم باید ازدحام را کم و نکات بهداشتی را رعایت کنند، این مسائل می‌تواند معجزه کند تا ما از این پیک خطر و بحران خارج شویم، باید در عین حال که در رعایت نکات بهداشتی جدیت داریم، آرامش خودمان را نیز از دست ندهیم.

وی از توقف ورود اتوبوس‌ها از قم به مشهد خبر داد و گفت: از روز اول موضوع پایانه را جدی گرفته‌ایم، همچنین غربالگری و ضد عفونی کردن وسائل نقلیه به‌شدت پیگیری می‌شود.

کلائی خاطرنشان کرد: موضوعاتی که می‌خواهیم در پیشگیری اجرا کنیم را با علوم پزشکی مشورت می‌کنیم، با توجه به اینکه وارد مرحله پیک و خطر شده‌ایم، باید مکان‌های تجمعات را ضدعفونی کنیم که از امشب این اقدام آغاز می‌شود.

شهردار مشهد افزود: انتظار ما از مردم این است که به‌خاطر خودشان و بزرگترهایشان توجه کنند و به دیگران فکر کنند، اگر مردم مشهد این دو هفته را همراهی کنند و در خانه بمانند، یا اگر به محل کار می‌آیند نکات بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانیم تا عید پیک را بگذرانیم و هر اندازه کمتر رعایت کنیم این مسئله طولانی‌تر می‌شوند. 

وی یادآور شد: مشهد یک شهر زیارتی است، اگر موضوع کرونا طولانی شود بازاریان ما ضرر می‌کنند، به این خاطر باید شهر مشهد را هرچه زودتر از این بحران عبور دهیم.

کلائی از شهروندان مشهدی خواست از امشب یک نفر در هر خانواده مسؤول باشد تا رفت و آمد‌ها کم و مسائل بهداشتی رعایت شود و همچنین در نقاط پر ریسک وارد نشوند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول