اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رسانه‌های غربی حضور ده‌ها فرانسوی را در صفوف تروریست‌های ادلب تایید کردند

شبکه خبری فرانس 24 با انتشار اسنادی حضور ده‌ها تروریست فرانسوی را در صفوف تروریست‌های ادلب تایید کرد.

رسانه‌های غربی حضور ده‌ها  فرانسوی را در صفوف تروریست‌های ادلب تایید کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های غربی حضور ده‌ها تروریست فرانسوی را در صفوف گروه‌های تروریستی مستقر در ادلب تایید کردند.

شبکه خبری «فرانس ۲۴» اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ده‌ها تروریست فرانسوی عضو گروه‌های تروریستی در شهر ادلب سوریه به نبرد با نیروهای دولتی سوریه مشغولند.

یک نوار ویدئویی ۴۰ ثانیه‌ای که شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ دریافت کرده صحنه حضور سه تروریست را در درگیری‌های ادلب نشان می‌دهد در حالی که به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و پشت استحکامات در حال تیراندازی با مسلسل‌های خود هستند.

خبرنگار فرانس 24 درباره این نوار ویدئویی می‌گوید که این عناصر مسلح فرانسوی با ارتش سوریه در استان ادلب روبرو هستند و شمار آنها به ده‌ها نفر می‌رسد. آنها از سال 2013 در اردوگاهی در نزدیک مرز میان ترکیه و سوریه حضور دارند.

به گفته این شبکه تلویزیونی از مهم‌ترین کسانی که از میان تروریست‌های فرانسوی برای عزیمت به سوریه سربازگیری می‌کند، «عمر محسن» پدر یکی از تروریست‌هاست که در این نوار ویدئویی نشان داده می‌شود.

صدها تروریست در شهر ادلب سوریه مستقر هستند که تعداد زیادی از آنها ملیت خارجی و به خصوص فرانسوی، قفقازی یا چچنی دارند و با تسهیل و پشتیبانی رژیم ترکیه وارد سوریه شدند. ترکیه  مرزهایش را به روی این تروریست‌ها باز گذاشت و تردد آنها را به داخل خاک سوریه تسهیل کرد و از همین رو سال‌هاست که اتباع بیگانه در کنار دیگر تروریست‌ها در نبردهای سوریه مشارکت دارند.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی هم اخیرا در گزارشی  از حضور ۱۵۰۰ تروریست خارجی در میان گروه‌های مسلح در ادلب و به ویژه گروه تروریستی هیئه تحریر الشام وابسته به جبهه النصره خبر داده بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول