اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کاهش ۱۵ درصدی ورودی به سدهای خوزستان نسبت به میزان نرمال

معاون آب و برق خوزستان گفت: از ابتدای سال آبی حدود 9.1 میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای استان شده که نسبت به مقادیر نرمال 15 درصد کاهش نشان می‌دهد.

کاهش ۱۵ درصدی ورودی به سدهای خوزستان نسبت به میزان نرمال

داریوش بهارلویی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: میزان آورد سیلابی حوضه‌های آبریز استان به یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون مترمکعب رسیده که تا پایان وقت امشب از آستانه دو میلیارد مترمکعب می‌گذرد.
 
وی افزود: مجموع میزان ورودی آب به استان خوزستان طی 24 ساعته گذشته ۳ هزار و ۳۳۲ مترمکعب بر ثانیه محاسبه شده که متناظر با آن مجموع خروجی از سدها به سمت دشت خوزستان 900 مترمکعب برثانیه بوده است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: از حجم ۲۱ هزار و ۳۸۸ میلیون مترمکعبی سدهای استان تا کنون ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سدها آب وجود دارد که تفاضل این دو رقم معادل حجم خالی ۷ هزار و ۱۸۸ میلیون مترمکعب آنها می شود.

وی بیان کرد: ازابتدای سال آبی حدود 9.1 میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای استان شده که نسبت به مقادیر نرمال 15 درصد کاهش نشان می‌دهد‌.

بهارلویی بیان کرد: از حجم ۲۱ هزار و ۳۸۸ میلیون مترمکعبی سدهای استان تا کنون ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سدها آب وجود دارد که تفاضل این دو رقم معادل حجم خالی ۷ هزار و ۱۸۸ میلیون مترمکعب آنها می شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال آبی حدود 9.1 میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای استان شده که نسبت به مقادیر نرمال 15 درصد کاهش نشان می‌دهد‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول