اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

غرس ۱۰۰ هزار اصله نهال در کردستان به مناسبت هفته درختکاری

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: در هفته منابع طبیعی پیش‌بینی می‌شود تعداد 100 هزار اصله نهال در عرصه‌های ملی استان غرس شود.

غرس ۱۰۰ هزار اصله نهال در کردستان به مناسبت هفته درختکاری

پیمان فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه و با شعار "نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز" در سراسر  استان برگزار می‌شود.

 فتاحی گفت: درختکاری در استان کردستان تنها به اسفندماه منتهی نشده بلکه با توجه به شرایط اقلیمی استان  و میانگین بارندگی‌های مناطق و سطح  تعهدات سازمانی، بعد از انتخاب محدوده‌های مستعد برای جنگل‌کاری و توسعه جنگل، این مهم از روز چهاردهم آذرماه سالجاری در استان  آغاز شده و تاکنون در بیش از  1300 هکتار از محدوده‌های اراضی ملی تعیین شده با مشارکت آبخیزنشینان و جوامع محلی؛ توسط این اداره کل عملیات جنگل‌کاری و غنی‌سازی جنگل با بذر و نهال گونه‌های بومی و سازگار با اقلیم در سطح استان  انجام شده است.

وی افزود: نکته شاخص نهال کاری‌های انجام شده در سالجاری، تعیین محدوده‌های مستعد برای غرس، نظارت فنی و کارشناسی در حین اجرا، انتخاب گونه‌های سازگار با مناطق تعیین شده، همکاری و همراهی جوامع محلی و انجمن‌های مردم نهاد و همچنین تعیین تکلیف متولی امورات، حفاظت، نگهداری و بهره‌برداری متناسب با  میزان توان  اکولوژیکی و مشارکت جوامع محلی با حمایت‌های این اداره کل بوده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ادامه داد: نخستین روز هفته منابع طبیعی در تقویم به نام روز «درختکاری» نامگذاری شده است و هر سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شخصا نسبت به غرس نهال اقدام می‌نمایند و در راستای سنت حسنه درختکاری فرصتی مناسبی است تا بتوان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردم‌نهاد  و مشارکت‌های مردمی در تجلی بخشی به  موضوعیت تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی قدم‌های موثری را برداشت.   

فتاحی تصریح کرد: مردم سرمایه ارزشمندی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی محسوب می‌شوند و این هفته فرصت مناسبی برای مشارکت اقشار مختلف مردم در حفاظت، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی به شمار می‌آید.

وی گفت: در این هفته پیش‌بینی می‌شود ضمن رعایت الزامات بهداشتی و مقابله‌ای با ویروس کرونا؛ تعداد 100 هزار اصله نهال در عرصه‌های ملی  غرس شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول