اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افزایش 5 نفری مبتلایان به کرونا در کردستان/راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در کردستان

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ابتلای پنج بیمار دیگر در کردستان به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

افزایش 5 نفری مبتلایان به کرونا در کردستان/راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ابتلای پنج بیمار دیگر در کردستان به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

با اعلام این آمار تعداد متبلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ در کردستان به 8 نفر افزایش پیدا کرده است، ولی تاکنون موردی از مرگ بدلیل ابتلای به این ویروس در استان کردستان گزارش نشده و همه این افراد در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

فوتی ناشی از بیماری کرونا در کردستان نداریم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تا کنون هیچگونه مرگ و میر در رابطه با بیماری کرونا در استان نداشته‌ایم.

هومن قصری گفت:‌ افرادی که تست کرونای آنها مثبت بوده است وضعیت عمومی خوبی دارند و تحت مراقبت‌های لازم هستند.

وی خاطرنشان کرد: علایم بیش از 80 درصد از افرادی که به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند علائم خفیف است و اصلا نیازی به مراجعه به پزشک ندارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در استان کردستان خبر داد و گفت:‌ زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس فراهم شده و این آزمایشگاه فردا کار خود را در استان آغاز خواهد کرد.

قصری اذعان کرد: حال حاضر تمامی ظرفیت‌های استان به کارگیری شده و انتظار می‌رود که طی امروز و فردا این آزمایشگاه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با راه‌اندازی این آزمایشگاه آزمایش‌های مرتبط با این ویروس در خود سنندج با سرعت بهتری انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ ویروس کرونا تاکنون جان ۴۳ نفر را گرفته و ۱۲۳  نفر نیز با بهبود کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول