اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افت 14 درصدی قیمت نفت برنت و 16 درصدی نفت خام آمریکا طی هفته گذشته

قیمت نفت برای ششمین روز متوالی در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی به کمترین میزان در بیش از یک سال گذشته کاهش یافت.

افت 14 درصدی قیمت نفت برنت و 16 درصدی نفت خام آمریکا طی هفته گذشته

به گزارش گروه اقتصادی فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت برای ششمین روز متوالی در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی به کمترین میزان در بیش از یک سال گذشته کاهش یافت.

قیمت نفت طی هفته گذشته، به دنبال ترس از شیوع ویروس کرونا که رشد اقتصاد در جهان را کند کند و به تقاضا برای انرژی ضربه بزند، بیشترین کاهش هفتگی از سال 2016 را ثبت کرد.

با توجه به گزارش نخستین مورد ابتلا در 6 کشور در 3 قاره دیگر، این بیماری به سرعت در حال منتشر شدن است و بازارها را به هم ریخته و سبب شده است تا سازمان بهداشت جهانی سطح هشدار خود را به «بسیار بالا» تغییر دهد.

هر بشکه نفت برنت با 1.66 دلار کاهش 50.52 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با 2.33 دلار کاهش 44.76 دلار به ازای هر بشکه معامله شد. هر دو شاخص نفتی کمترین قیمت از دسامبر 2018 را ثبت کردند.

طی هفته گذشته، هر بشکه نفت برنت تقریبا 14 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین درصد کاهش هفتگی از ژانویه 2016 به شمار می رود. نفت خام امریکا نیز بیش از 16 درصد افت قیمت را ثبت کرد که بیشترین کاهش هفتگی این شاخص نفتی از دسامبر 2008 به شمار می رود.

* 5 تریلیون دلار سرمایه در سقوط مجدد بازارهای مالی دنیا سوخت

همچنین آشفتگی ناشی از ویروس کرونا، بازارهای بورس در جهان و قیمت فلزهای صنعتی و گران بها را به شدت کاهش داد به طوریکه خسارت این افت ارزش 5 تریلیون دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول