اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

روزانه 10 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در شیراز در دست تولید است

جانشین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تولید روزانه 10 هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده در شیراز با مجوز این دانشگاه خبر داد.

روزانه 10 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در شیراز در دست تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، درپی بازدید روح الله نجابت منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از روند خط تولید محلول ضد عفونی به همراه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهدی خسروی جانشین معاون غذا و دارو و مدیر کل دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه پیشگیری مهمترین اصل در شرایط فعلی است، اظهارداشت: با توجه به کمبود مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل در شیراز، مجوزی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به چندین شرکت‌ برای تولید مواد ضدعفونی کننده صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشکده داروسازی نیز بخشی از تولید مواد ضدعفونی کننده را برعهده گرفته است، افزود: روزانه 10 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در حال تولید است که البته برای تولید با کمبود الکل مواجه هستیم و مذاکراتی هم با برخی از شرکت‌ها داشته ایم تا این مشکل نیز به زودی برطرف شود.

خسروی به اولویت‌بندی توزیع محلول های ضدعفونی در مراکز درمانی و فضاهای عمومی پرداخت و گفت: اولویت به ترتیب با بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، فضاهای عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی است، همچنین برای دسترسی عموم مردم نیز از فردا محلول های ساخته شده در حجم کوچک جهت مصرف شخصی از طریق شرکت های پخش در داروخانه ها توزیع خواهد شد.جانشین معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر استاندار بودن این محصول بر اساس معیارهای جهانی، اضافه کرد: در بازرسی‌های چندین مرکز غیر مجاز که به عرضه محلول های ضدعفونی تقلبی و فاقد ماده موثر اقدام کرده اند، شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

انتهای پیام/9810013/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول