اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پرداخت 90 میلیون تومان یارانه نقدی به هرمزنشینان

مدیر کمیته امداد جزیره هرمز گفت: 90 میلیون تومان یارانه نقدی به خانوارهای تحت حمایت این نهاد به‌مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در جزیره شهیدپرور هرمز پرداخت شد.

پرداخت 90 میلیون تومان یارانه نقدی به هرمزنشینان

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز، حسین فخاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمیته امداد یک نهاد حمایتی بوده و به تدبیر امام راحل(ره) و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تأسیس شده است، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌های امدادگران و کمک‌هایی که خیرین در حمایت از خانواده‌های تحت پوشش انجام داده‌اند، اقدامات مطلوبی در راستای بهره‌مندی اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیازمندان انجام شده است.

وی افزود: خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در قالب طرح مددجویی شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمز عنوان کرد: طی 9 ماهه سال جاری 680 میلیون ریال در سرفصل‌های مختلف به خانواده‌های تحت پوشش  این نهاد پرداخت شد.

فخاری گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دو گروه در قالب طرح شهید رجایی و مددجویی هستند که علاوه بر سایر خدمات، ماهیانه مبلغی به‌عنوان کمک‌معیشت یا مستمری به‌حساب آنها واریز می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت یارانه کمک‌معیشتی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد گفت: به‌مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر مبلغ 90 میلیون تومان کمک نقدی به خانوارهای تحت حمایت این نهاد در جزیره شهیدپرور هرمز پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) جزیره هرمز افزود: فرصت‌های شغلی ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی بوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اجرای طرح‌های صیادی، صنایع‌ دستی و مشاغل خدماتی برای مددجویان اشاره کرد.

فخاری در ادامه عنوان داشت: در جهت اشتغال‌زایی و ایجاد بیش از 39 فرصت شغلی در هشت‌ماهه امسال مبلغ یک میلیارد و 225 میلیون ریال به مددجویان پرداخت شده است.

وی در پایان یادآور شد: کمیته امداد در طول اجرای طرح‌های اشتغال‌ با نظارت دقیق، تلاش می‌کند تا هیچ‌گونه انحرافی در مسیر خوداتکایی خانوارهای تحت حمایت صورت نگیرد و این نهاد تنها به نظارت بر طرح‌ها اکتفا نکرده و با ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم در صدد است تا کسب‌وکار خانواده‌های تحت حمایت را تقویت نماید.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول